7.2.18

Ulasan Fesyen Grammy Awards 2018

Hello u olls,

Grammy Awards 2018 kali ini diadakan di New York pada 28 Januari 2018 yang lalu.  Sapa ada TV kat rumah u olls beruntung boleh tengok show ini secara live (atau siaran ulangan).  Akak takdak TV kat rumah so kena tunggu la kot kot ada orang upload full show ni kat Youtube atau online satu hari nanti.  Buat masa ni,  akak duk tengok-tengok review orang dalam Youtube dan juga klip persembahan sahaja.  Okay lah tu.

So here are beberapa selebriti yang menampilkan pelbagai gaya fesyen yang menarik hati.  Akak masukkan dalam tiga kategori,  meletops & epic untuk baju-baju yang akak rasa memang cantek.  Pastu kategori biasa...untuk baju-baju biasa yang kita dah biasa tengok.  Dan satu lagi kategori WORST sebab walaupun dipakai oleh selebriti kesukaan tetapi still kalau dah tak elok,  still tak elok.  YESSSS....ada benda nak carut.

Jom kita baca.

Meletops/Epic
Kategori meletops & epic untuk baju-baju yang akak rasa memang cantek.


Miley Cyrus in Zac Posen
Miley Cyrus mai red carpet pakai baju lain.  Ini baju dia pakai masa perform dengan Elton John.  Aku sangat suka baju ni.  Zac Posen telah berjaya melembutkan karekter Miley Cyrus yang gila-gila dan selalunya kasar.  Aku tak tau la dia pakai kain apa ni?  Tulle kan?  Tapi mesti tulle yang jenis mahai punya sebab nampak sangat lembut dan ringan.  Paling suka sekali bahagian atas dress ni.  Kat dada tu macam elok terletak dan juga kat lengan.  Sangat elok macam balut-balut ja... Dan warna ni pun orang jarang-jarang pakai.  Bukan merah...dia macam nak mai burgundy macam mana ka.




Cardi B in Moschino by Jeremy Scott
Gila aku suka baju ni.  Very the zaman-zaman TLC hip hop 90 an.  Dipotong dengan baik agar sesuai dengan badan dia masa buat persembahan.  Cardi B ni macam badan montok-montok,  masa dia perform dengan Bruno Mars dia style relaks ja menarik dengan yakin.  Aku suka pompuan ni.  Aku suka baju ni!

click read more




Eve in Naeem Khan
Gilaa meletops suit ni.  Lama Kak Eve tak tampil di khalayak ramai.  Aku suka style ni.  Very the class.


Heidi Klum in Ashi Studio
First time aku macam suka baju Heidi Klum.  HAHAHA.  Walaupun baju ni more kepada baju dalam a.k.a baju tidoq tapi aku suka sebab baju macam ni bukan semua orang boleh pakai.  Heidi Klum mempunyai badan yang cantek,  langsing,  tangan dan kaki panjang macam mana ka.  So elok la dia pakai baju macam ni.  Walaupun rambut dia ala-ala tak mandi gitu,  tapi sesuai dengan gaya dan aku suka kasut dia pakai.  Very the seksi.



Chrissy Teigen in Yanina Couture
Walaupun mengandung tapi makcik ni tetap berani memakai dress feeling macam kertas timah!  Aku suka.


Lady Gaga in Armani Privé
Untuk berada di atas pentas.  Aku suka baju ini!



Ashanti in Yas Couture by Elie Madi
Haa....beberapa tahun lepas dia duk mai jugak event-event besar ni tapi dressing dia tak berapa best.  Tahun ni aku suka.  Walaupun dia nampak macam arca warna emas,  tapi aku suka.  Sebab gaya rambut yang very the chic.   Kalau ampa close up baju ni (pi google) baju ni nampak tetek.  Kerlas.



Rihanna in Alexandre Vauthier Couture
Pompuan ni skip red carpet,  dia pakai lagu ni orang nampak masa dia amik hadiah dengan Kendrick Lamar yang pendek berdiri sebelah dia.  Aku suka Rihanna punya style lani sebab dia dah gemok sikit.  Pompuan jahat-jahat macam dia ja boleh dressing jaket baju ujan macam ni dengan rambut semua.  Kerlas.



Julia Michaels in Paolo Sebastian Couture
Sapa ka pernah pakai lagu ni,  tapi still aku suka!



Cardi B in Ashi Studio
Dia macam pakai baju rama-rama.  Tapi memang celaka Cardi B ni kata kat orang yang interview dia kat red carpet,  "I have butterflies in my stomach,  i have butterflies in my pussy" hahahah bodo betui.  Baju ni comel tapi satu ja aku tak suka,  rambut dia,  rambut dia macam boring pengantin tahun 90 an kena bagi jatuh remos-remos sikit.




Bebe Rexha in La Perla
Aku tak kenai deni sapa tapi aku suka dress dia pakai ni.  Dibuat oleh jenama baju dalam meletops La Perla,  so dress ni very the meletops.  Gaya rambut pun sesuai.



Biasa
Untuk baju-baju biasa yang kita dah biasa tengok.




Miley Cyrus in Jean Paul Gaultier Couture 
Yang ni adalah baju yang dipilih oleh Miley untuk dipakai di red carpet.  Deni style kuruih kedekiang dan actually dia tak la tinggi renjong sangat.  So bila dia pakai seluar skinny selalu nampak tak cantek,  nampak biasa ja.  Memang beza dengan dress Zac Posen yang dia pakai tu.  Very the class!


Kelly Clarkson in Christian Siriano
Dress ni cantek tapi nampak macam keraih.  Kalau dia buang part rambu ramba kat lengan tu dan buang sekali dia punya tali pinggang,  mesti cantek.



Lorde in Valentino
Simple ja makcik ni.  Tapi baguih la dia pakai ala-ala perempuan sikit.  Selalu dia suka dressing nampak macam makcik-makcik gothic.



Katie Holmes in Zac Posen
Deni pasaipa?  Semua event dia duk mai.



Anna Kendrick In Balmain & La Perla
Seluar dan jacket dia from Balmain,  baju dalam dia from La Perla.  Kerlas pompuan ni.  Stylo la...aku suka dia punya kasut.



Rita Ora In Ralph & Russo Couture
Kak Rita ni selalu macma nak over-over tapi sayang dia tak pernah macam nampak meletops.  Nampak biasa ja.



Janelle Monae In Dolce & Gabbana
Aku letak gaya ni sebagai biasa sebab dia kan memang selalu duk pakai suit macam ni.  Tengokla video klip lagu lagu dia.


Lana Del Rey In Gucci
Rozita Che Wan very orang puteh dan tak pakai peplum peplum Rizman Ruzaimi.  Haaa....kerlas.....



Kimberly Schlapman In Raisa & Vanessa
Baju ni cantek.....okay la....




Worst
Walaupun dipakai oleh selebriti kesukaan tetapi still kalau dah tak elok,  still tak elok.  YESSSS....ada benda nak carut. Jom!



Beyonce Knowles Nicolas Jebran Couture
Mesti ampa terkejut kan?  Aku bubuh gambar sepupu aku kat sini.  Ha wehss....memang baju ni tak elok.  Bukanlah tak elok tapi aku rasa macam terlalu kepada kostum orang pi tengok orang mati.  Dengan topi besaq...dengan spek mata?  What are you thinking Beyonce?  Maybe dia dah tau,  laki dia akan kena kalah teruk dengan Bruno Mars despites laki dia dapat banyak nomination untuk album 4:44 tahun ni.  So dia pakai baju hitam siap-siap.  Pastu dengan cincin dan subang dia.... depa habaq almost USD 7 million.  Nahariam depa ni kaya macam ampa ja. Bok mai la sikit duit tu kat aku....


Andra Day in Victoria Hayes
Nenjiaaa....deniii tiba-tiba feeling macam watak secretary jahat dalam cerita kartun.  Dengan bee hive semua.


GoldLink
Deni lanun dari filem Pirates of Carribean,  cuma tak make up lagi bagi nampak hantu hantu sikit.



Le'Andria Johnson
Bila hang pakai baju bagi tak elok,  secara otomatik,  jenama tu pun tak tau diassociate dengan hang kat mana-mana media.  Dei pakai skirt ni dah cantek dah.  Tapi dia terlupa nak pakai baju.  Dia pakai baju dalam ja.  Pastu rambut,  dia tiru rambut Sia.  Pastu bulu-bulu?  Apa ni?



Cecile McLorin
Deni relaks ja dia pakai kertas tok tok kita duk pakai buat bunga (kertas crepe) buat baju.



Patrick Starr
Pasaipaaaa??????????????????????? Pasaipa????????????


Jaden Smith
Deni kesian, bapak dia kaya. Tapi dia dressing macam orang miskin.


Jenny McCarthy
Dia ingat nak buat fesyen statement macam mana ka?  Boh dye rambut warna biru apa semua.  Hang nak celen dengan Kylie Jenner ka?




Rachel Antonoff
Merujuk kepada perempuan yang blah kanan dalam gambar ni.  Dia tak tau nak pakai baju apa?  Dia amik kemeja laki dia,  dia pelekat bulu-bulu kot bawah lagu tu.  Senang.



Pink In Armani Privé 
Merepek baju ni.  Macam karpet bulu-bulu yang orang duk bubuh kat pelamin tu kan?  Dia buat baju.



Lady Gaga In Armani Privé
Haaaa baju ni aku tak paham.  Dia mula-mula kat red carpet dia pasang dengan skirt labuh macam mana ka,  pastu bila masuk dalam dewan,  dia buang skirt tu jadilah body suit seketui macam ni.  Aku rasa macam sangat Lady Gaga Wanna Be! Come on Lady Gaga...kembalikan zaman zaman kegemilangan hang.  Naik kuda....duduk dalam telur...dan macam-macam lagi....



Sza in Atelier Versace 
Baju ni kalau nak pakai untuk buat performance takpa...untuk red carpet....macam tenggelam betui tak?



Hailee Steinfeld in Alexandre Vauthier 
Dia dah pakai baju dress elok dah,  pastu rumah dia banjir,  so dia pakai la but...tak mau kaki dia basah. Pastu PA dia lupa bawak kasut...dia pun turun seketoi dengan but ni.





Camila Cabello in Vivienne Westwood Couture
Orang takdak tetek (tetek kecik) jangan duk pakai dress takdak sarung macam ni.  Lohong....



Alessia Cara
Deni relaks ja pakai baju sekolah budak sekolah rendah.



Karen Fairchild in Monique Lhuillier
Aku nak buat baju ni selai untuk hari raya...baru orang tau aku mak ayam!


Sylvia Rhone
Fesyen designer:  Kita takdak kain nak buat baju!
Tukang Jahit:  Takpa...kita ada kain tarpar yang orang cat rumah kita tinggal!

2 comments:

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com