9.4.09

Sapa sshh ??

Hari tu kat Blog Personal Make Up by Jumie Samsudin, aku punya blog lah...aku terlihat ada satu komen dari seorang yang bernama ssh. Komen beliau berbunyi demikian ;

sshh....: sory to say..saya tak berapa suka ler mekap cik jumie ni..maybe bukan taste saya..

Lantas aku pun membalas begini :

31 Mar 09, 10:37
Jumiess: Shh.. : Thanks for the comment eventhough tidak diperlukan. Make up is art. So tak buleh paksa semua orang untuk suka atau tidak. All the best to you.
Tipu la aku kata kalau aku tak marah. Aku bukan ENJEL. Aku ni Jumie yang penuh dengan emosi dan tanda seruan. Oleh yang demikian, aku menyeru la, kepada kita semua. Kalau nak kasi komen, apa kata bagitau saya diri kamu yang sebenar. Jadilah manusia bukan sipu babi. Ini nak komen, konun bagus. Tapi tak bagitau sapa diri, bak kata pepatah baling batu sorok tangan. Apakah bodoh tindakan itu.

Siapa jua amba Allah ni, tak tau la daripada mana asal usulnya. Tiba-tiba nak buat komen macam tu. Tak suka sudah la. Aku tak paksa pun dia suka. Semua ni rezeki Allah bagi, yang penting kita usaha.

Oleh itu, ucapan untuk sshh (Suka Sasat Hengki Hangat), dah la....orang politik kampung ja suka buat tektik surat layang bodo macam ni. Walau bagaimana pun, aku sumpah hang jadi siput babi bila hang tidur.

Sebagai peringatan : Apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian, amin.

8 comments:

  1. aku memang tak bleh blah ngan orang camni...haha!!

    blog kite...suke hati kite la nak taip ape pun...dier sibuk2 knape kan?

    ReplyDelete
  2. Dia kasi komen je. Besides, dia tak kutuk pun. My comment is, make it more dynamic. Yes, you said its art, but art can have its critique too.

    Be cool. Anynomousity is a right.

    ReplyDelete
  3. Thanks reader 2. Again anynomously written.

    Saya tak kisah nak bagi komen. Ada jer ramai bagi komen. Tapi bagitau la sapa penulis nya.

    Munie Make up Artist...Fiq online..selalu jer komen...saya ok jer. Siap terima kasih lagi.

    So sekarang sapa cool sapa tak cool?

    ReplyDelete
  4. suka ka x suka ka biar lah ikhlas... kalau suka komen, komen la... kalau x suka jadi silent reader dah la.. xyah nak bgtau kat owg yg hg tu x suka ke, bukan taste ke ape ke... xperlu nak menimbulkan sakit hati org k.. hg masuk rumah owg, hg kene respect la taste tuan rumah hias rumah... xkan nak ikut taste hg pulak kan... anyway, berbahasa dan beradap la skett nak wat komen ke ape ke, supaya x kene batang idong sendiri pulak... what u give u get back la k...

    ReplyDelete
  5. kita manusia punya minat yang beza, bila kita tak suka tak semestinya yang lain pun tak suka.. bila nak kritik kene la bagi tau kenape tak suka? jadi tuan tanah boleh perbaiki kelemahan yang dimaksudkan.. pastu main sorok2 ID tak syok gak tue...

    ReplyDelete
  6. yup saya setuju (saya pernah kena) anonymous selalu komen mengutuk & menyakitkan hati..bagitau nama sendiri tak nak, pastu kutuk guna anony..bodoh kan? untuk keselamatan, terpaksa approval komen dulu..baru publish.

    ReplyDelete
  7. jumie... off anonymous comment.

    check ip sshh tu... bukan susah... bengap sungguh depa ni...

    ReplyDelete
  8. sabar ye cik jumie..biasa la manusia nie mcm2 perangai ada..
    sbg pengomen yg ikhlas n jujur tunjukkan diri anda..berani kerana benar!!

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com