6.8.08

Anak menakan baru!!


Aku ada 4 anak menakan. Menakan dalam loghat Penang means anak saudara.

Anak menakan aku yang paling tua nama Amirul Farhan. Anak sulong kakak kedua aku. Panggil AN. 11 tahun dan sungguh gemuk. Pencetus gelaran MOK untuk aku yang menjadi ikutan anak-anak buah lain. Dia memiliki badan yang gemok dan cuping telinga yang tebal macam aku. Dia tak suka matematik. Pandai bersembang dan mempunyai tahap pemikiran yang sungguh matang berbanding rakan seusia.


Anak sulong kepada abang kandung aku, Budie ialah Hanna Mashita. Panggil Hanna. Istimewanya nama ini adalah nama ini diberikan oleh aku menerusi cabutan undi. hahaha. That's another story. 6 tahun. Sungguh manja sekali. Tapi sangat bijak. Orang tua kata terang hati. Dia buleh membaca, menulis dalam bahasa Inggeris dan Melayu dengan baik. Dia suka bertanya soalan-soalan yang sungguh pelik seperti "Pasaipa bau keras?" dan "Pasaipa radio ni suka bercakap?". Dia adalah satu-satunya dalam ahli keluarga aku yang membantah perhubungan aku dengan bf aku, Shahril. DIA TAK BAGI AKU KAHWIN!!


Adik kepada Hanna Mashita ialah, Hanna Maisara. Kami panggil dia Sarra atau kadang-kadang SERAI. Tak tau kenapa. Mata dia sungguh besar berbanding tubuhnya yang kecil. Walaupun masih belum fasih bercakap, tapi dari bahasa ringkasnya, dia seorang yang GARANG and FIERCE. Tidak suka dicium dan dipeluk. Suka bergaya dengan cermin mata, sepit rambut dan pakaian yang ala-ala VOUGE.

Here comes the MOMMY's BOY. Anak sulong kakak sulong aku. Adam bin Johari. Mempunyai ciri-ciri bakal PLAYBOY yang masyur di Shah Alam. Sunguh FUNNY dan MANGKAK. Pandai bergurau dan mengguraukan orang. Mempunyai tahap belas kasihan yang tinggi. Hero kebanggaan beliau ialah OPTIMUS PRIME.


Dan ANAK MENAKAN TERBARU keluaran Muhammad Budie Samsudin, yang merupakan waris ketiga keturunan Samsudin Abdullah, cucu lelaki pertama dari anak lelaki bapak aku, terimalah..............

** nama belum ditentukan lagi semasa saya menulis blog ini. Sekian, terima kasih.

3 comments:

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com