5.11.14

Tema untuk Gala Night USM International Office Autumn Semester 2014

Hello u olls,

Haa nak mai sharing is caring dengan ampa semua pasai tema untuk Gala Night USM International Office Autumn Semester 2014 yang akan berlangsung pada 19 Disember 2014 akan datang ni.  Setakat ni,  I ols dah lalui dua gala night, 1 is Hollywood Red Carpet dimana I olls telah menang best dress.  Kurlass! And then seterusnya depa buat Grecian Gods and Goddess,  i olls announce dalam Facebook and blog kata I olls nak pakai something super sexy.  Tapi kisahnya,  bila masuk hari event,  i olls propa u olls semua sebenarnya,  i pakai dress hitam dengan barang kemas warna emaih.  Very the mami mami Penang.  HAHA

So tema untuk semester ni apa plaks?  Kalau ampa tau mesti ampa akan merembes keseronokkan.

HAHAHA sebab i pun duk seronot sangat ni.





Okay,  tema kami kali ini adalah WEDDING!!

Meriah u ollls.  Walaupun I olls dah kawen,  tapi haruslah I olls feeling macam nak kawen lagi.  I olls tidak perlu pikir panjang-panjang,  memang duk ada dah jawapan dalam kepala I olls sejak dulu.  Teringin nak pakai baju penantin ni,  haritu masa i kawen i tak sempat nak pakai.

So,  for this wedding themed dinner,  I akan pakai sebagai South Indian Bride!! Kau mampu??




click read more



 Why I olls feling pilih south Indian?  Ampa jangan terkonpius.  India ni besak.  Depa ada utara and selatan.  Yang Hindustan tu semua adalah Utara.  Yang Selatan,  merangkumi negeri-negeri seperti Tamil Nadu,  Karnataka,  Andhra Pradesh,  Telangana and Kerala.  Ada banyak bahasa di India,  bahasa rasmi is Hindi and English.  Tapi untuk di selatan bahasa yang paling sinonim dengan kita of course is Tamil sebab kebanyakan orang India di negara kita Malaysia berasal dari negeri ini bercakap dalam bahasa Tamil.

Why i choose Tamil Bride?  Because like all Indian weddings semuanya very the colourfull u olls. Saya sangat suka dengan warna warni yang meriah dalam pakaian dan juga eksesoris pengantin India.  Dengan saree yang menghelit - ghelap,  eksesori emas yang meraban-raban,  henna,  bunga malai yang banyak seumpama hutan,  aiiiyooo i suka sangat.  

Pada tahun 2008,  i olls pernah attended sebuah majlis perkahwinan kawan I olls yang berbangsa India di Nibong Tebal Penang.  Satu lagi fakta menarik pasai Indian wedding,  ampa kalau nak kawen,  tak boleh feeling-feeling pilih tarikh suka suki.  Macam Pengantin Melayu,  sukala duk pilih tarikh 10.10.10.,  11.11.11....Kalau Indian wedding,  tarikh dan masa perkahwinan hang ditetapkan oleh Tok Sami.

Tok Sami akan amik tarikh lahir kedua-dua mempelai dan dia akan buat perkiraan. Kalau dia kata hang kena kahwin pada 1 Jan 2015 jam 2 pagi,  makanya pukul 2 pagi tu la hang dan keluarga akan berkumpul di kuil untuk berkahwin.  Dan bezanya dengan perkahwinan Melayu Muslim,  perkahwinan akan diadakan dikuil pihak pengantin lelaki.  

So here are some of the South Indian wedding pictures yang I cilok from Google yang boleh I jadikan inspirasi nanti.  

Semua baju dan make up saya akan buat dengan kawan I olls,  nama dia Inthiren.  Dia akan settle semua.  Im so excited!!  Even make up pun I nak buat,  tapi dia kata "Mai sini aku make up hang...baru muka hang pun akan jadi India betul!,"  kata Inthiren.









These are some of the couple pictures yang meletops.  I sangat suka colour molour!!


Nenjiaaa barang kemaih punya banyak!! Suka!!



Beautiful Henna!!!










Untuk rambut,  i memang akan pakai rambut palsu dendan dendam macam ni and bubuh bunga-bunga melok dengan hiasan emas tu semua.  Seronoknya!!! Tak sabak aku nak jadi Nilambaree Aunty nanti.




Adakah suami akak akan join the dinner?  

Maybe yes,  maybe no.  Tengok kepada kelapangan beliau.  Tapi dia ada la tanya kat I olls;


"Hang betui ka nak paki saree?  nampak perut semua?"


I said  "Yala....why not?????"


Pastu laki i balaih "Aku tak kisah nak pakai saree nampak perut.  Tapi masalahnya perut hang tak elok,"


AKAK PUN SENTAP DENGAN PENYATAAN SUAMI AKAK ITU.





Okaylah,  mai sini akak nak share GAMBAR akak dulu-dulu pakai sareee.  HAHAH jangan persendakan akak ya.  Memang akak nampak kecik sebab gambar ni masa tahun 2008! HAHAHAh.  Sekarang ni lainlah size u olls.  Macam Chindian dak I?



Perut meletopssssssssssss!!!!!!!!!!!!!!



Tak sabak 19 Disember 2014!

5 comments:

  1. cantik~~~ go for it! mesti hakak meletops..lau sebijik or hampir sejiban ngan gambar-gambar akak upload nie, mungkin another best dress? good luck!!! hehehehe

    ReplyDelete
  2. cantik.. why bother perut besaq pun hehe.. janji meletops katanya

    ReplyDelete
  3. confirm boleh menang lagi kalau pakai camtu.. :)

    ReplyDelete
  4. tema wedding?mau hat lelain bsongket bagai apa.

    ni tema alfresco night klau x slh dinner nti tp xtau nk pkai cemana

    ReplyDelete
  5. HAHAHAHAHAHA~
    Hakak.. Jawapan husbeng hakak memang meleps.. Cramp perut baca..

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com