8.10.14

When Was The Last Time U Did Something For The First Time?

Baru baru ini terbayang dan terpikir pada diri sendiri,  when was the last time u did something for the first time?

Soalan ini adalah amat penting kepada wanita yang nak masuk 3 siri dan tiba tiba rasa macam sedih sangat sebab tanpa penuaan semakin ketara.

Tapi tak mengapa.  Jom kita beramai-ramai membuat perkiraan,  when was the last time tu did something for the first time.

I olls akan update ini dalam page khas yang I olls bubuh dalam blog I olls untuk catatan peribadi.  Semoga catatan ini akan membuat I olls bersemangat dan I olls berasa bersyukur dengan apa yang Allah bagi kepada I olls setakat ini.  Ingat,  bila kita rasa kita serba kekurangan,  fikirkan apakah benda-benda yang u olls tak boleh nak beli dengan uwang ringgit.

  1. Minum Kopi Luwak
    Kopi luwak ialah minuman exotic yang terdapat di Indonesia.  Kopi ini menjadi mahal sebab dia punya proses dimana biji kopi ini diperoleh daripada najis sejenis musang yang didapati dapat memproses buang kulit biji kopi melalui enzim dalam perutnya.  So biji kopi yang telah diproses (buang kulit) diberakkan melalui tahi dan biji kopi itulah yang menjadikan kopi luwak.  Baru baru ni kakak I olls pi Acheh dan dia beli kopi luwak.  Dan I olls rasa.  Yes,  i olls sangat suka rasanya.  Sangat kau.  I memang suka kopi!  Tapi setakat ni,  kopi paling sedap i suka adalah kopi arabica Mc Donald.  HEHEHE


  2. Berakit
    First time i mendayung rakit.  Satu pencapaian yang luat biasa.


  3. Mandi dalam Tasik

Setakat September 2014.  Insya allah akan diupdate lagi!

No comments:

Post a Comment

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com