9.10.14

Birthday Haleesa Mustapha @ Ecco Cafe, Chulia St Penang

Hello u olls,

Beberapa minggu yang lalu,  i olls dan Gang Tangga German telah membuat pakatan untuk membuat birthday suprise untuk salah seorang ahli gang kami iaitu Haleesa.  Gang Tangga German ini adalah gang kami 8 orang yang semuanya adalah anak-anak gadis di kampung Kebun Lama,  Georgetown Penang yang dulu suka melepak kat tangga rumah Pakcik Ucak a.k.a bapak kepada Zulia dan Zafirah.  Setiap petang kami melepak kat situ membuang masa dengan membeli mee mamak dan roti canai Shaik.  Lani dalam group kami beberapa orang sudah tidak layak dipanggil anak gadis lagi kerana sudah berumah tangga.

Takpalah.  Story cut short.



Haleesa ni ahli gang tangga German.  Dalam gang kami ni,  dia sorang engineer.  Rasa-rasanya setelah dia habis belajar sampai master dan bekerja sebagai jurutera,  inilah kali pertama kami membuat birthday untuk dia.  So kami ada hadiah yang perfect untuk dia iaitu topi keselamatan.  Yang macam engineer duk pakai tu.  Tapi lepas dia tengok hadiah tu,  dia kata "Sebenarnya,  topi untuk engineer dia kaler putih.  Yang kaler kuning ni Bangla yang pakai,"  Tapi takpa.  Haleesa tetap menerima hadiah kami ini dengan hati yang terbuka.  Lagipun kami bukan nak suruh dia pakai topi ni.  Nak suruh dia simpan.

Kami dinner party kat Ecco Cafe,  Chulia Street Penang.  Makanan Italy dengan rempah ratus yang dibuat sendiri oleh Chef Ah Hock yang sangat peramah dan baik hati.  Kalau nak mai sini,  ampa kena buat booking.  Speciality kat sini adalah Truz Pasta iaitu pasta dengan cream sauce and banana dan juga brownies yang enak dengan wipped cream yang dipukul sendiri oleh Chef.  Bukan yang spray tin punya.  Bleh click kat sini  :  Ecco Cafe

Click read more untuk tengok gambak kami :) heheheh.  Ada banyak  gambiak.  Kalau dah takut meluat ka apa ka jangan click read more.  



Sesi Memposing Sebelum Makanan Sampai

Yang ni bila pun.


Ada lukisan Mama Regina kat sini.  Sebab tu tempat ni best.

Persahabatan 21 tahun.

Deni bila pun.............................




Ada gambar Saloma and Latifah Omar.  Dua besfren.

Zaf and Dinie


Yang kanan atas dinding tu,  ampa boleh guna sebagai alarm.  Tapi manual punya.  HEHEHE









Sesi Memakan









Sesi Meniup Lilin












Sesi Penyampaian Hadiah
















Sesi Membuka Hadiah dan Memposing







Okay sekian sahaja gambar-gambar kami.  Kepada Haleesa,  semoga semua impian akan terus menjadi kenyataan.  We love u so much.  Kepada Kak La and Azeeyah,  jangan sedih sedih sebab ampa takdak dalam party ini.  :)


No comments:

Post a Comment

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com