10.12.09

I Olls Tak Suka Panggilan Hanget!!

U olls.  Aku nak warning ok.  Kalau nak call aku kat HP aku ke,  nombor office kah,  no rumah ka.  Kalau boleh cakap la betul-betul u olls tu siapa and kenapa u olls telefon.  Jangan buang masa aku dengan perangai monyet u olls.  Bodo bangang.  Nak kenakan aku lah kunon kan?  Panggilan hanget la kunon kan?
Aku amat HANGEN kalau terkena dengan cara macam ni.  Tak tau la pasaipa.  Memang dari dulu macam ni.  Sebab i olls ni jenis yang amat siries bila cakap phone.  Cewah.  Sebab maybe teramat takut dulu sebelum kerajaan mewajibkan kita daftar nama kat telefon prepaid kan?  Aku punya phone number pernah kena prank!!  Ada lah satu jibaok ni.  Aku tau dia sapa.  Tapi aku tak mau bagitau.  Dia tau dia sapa.  Dia marah kat aku.  Sebab cintanya telah ditolak oleh i olls.  CEWAH......dia hack email aku - jumia_sanu@yahoo.com.  Pastu number telefon aku masa tu 0124606461 pun dia sebar dalam internet.  Malam-malam ada orang duk call tanya "Ini Jumia kaaa?"  Sebab tulah aku tukar pakai number telefon sekarang.

Thanks kepada pihak kerajaan kerana telah mengambil langkah yang amat baik ini.  Sekarang ni,  I olls tak takut nak letak number telefon kat internet ni.  Sapa yang kacau pun,  kena pikir dua tiga kali kan?  Kalau we olls report police.  Matilah kau!!

So,  aku nak citer satu kes yang baru-baru terjadi dan membuatkan hangen aku terganggu sepanjang hari u olls.  Nasib baik tak berlaki sekarang.  Kalau tak,  sian suami i olls tak mendapat hasil hari itu.  Yelah,  walaupun aku ni golongan bangsawan.  Aku tak perfect.

Tadi tengah aku kena marah dengan boss aku yang mengkata aku lupa membagitau dia something yang telah diemailkan ke pejabat kami,  adalah seorang hamba Allah ini telah menelefon i olls di pejabat i olls.  Pastu dia berlakon tanya aku macam-macam. Tentang seminar Thailand apa aku pun tak tau.  Aku pun macam gelabah la.  Naper aku tak tau ni.

Masa tu plaks, boss aku ada depan mata.  Dia pun duk menjeling-jeling.  Macam lagi la carik point nak maki aku selepas ini kan?

"Boleh saya tahu,apakah maklumat yang encik nak tahu tentang seminar tu?" Tanya aku untuk lebih pasti. Pastu tiba-tiba mamat tadi mengaku sapa dia sebenanya. Aku teruslah meremang bulu roma. Geram u olls.

Terus akak cakap "Zul, aku tengah busy. Nanti aku call lain k.".

Itulah kisahnya. Mengapa aku sangat marah petang hari itu. Pastu, boss aku terus masuk bilik dia. And tak panggil aku untuk discuss apa-apa.

Aku memang kelakar, lemah lembut, sopan, santek, comels,  berbakat,  lemak berkrim,  and funny sangat. Tapi jangan la cuba membuatkan aku marah.
Walaupun wajah ku ayu...tapi aku adalah garang.

ps/  Tanya Cakcing laaaaaa pengalaman hidup 22 tahun dengan aku!!

2 comments:

  1. huh...benci gila dapat prank call waktu yang kita takmau kena ganggu, contoh tengah ngadap bebelan lecturer, tengah mesyuarat, tengah ngadap sapa2 yang penting.

    bajet mesra alam la sangat nak prank call time2 keje? nak prank call pun kene la cari masa yang munasabah sikit baru la tak kene marah kan?

    adakah mereka yang membuat prank call time2 keje tu sebenarnye sangat2 takde keje?

    ReplyDelete
  2. aku pon xsuka okey! hangettt la konon.. aku goreng dia tu sampai hangett br tau!

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com