6.10.09

Lagu Kegemaran Sejak Menjandi Janda

U olls. Hari ini aku nak cerita kat ampa semua lagu-lagu yang aku suka nyanyi sejak aku menjanda. Lagu-lagu ini semua, bukan sahaja sangat best, lirik dia jugak telah menyuntik semangat kewanitaan yang sejati malah membuatkan u olls semua menyedari kesalahan yang u olls dah buat dulu dengan Encik Duda. Selain itu, ada jugak lagu yang membuatkan u olls rasa sangat HOT dan terasa nak p cekcur cepat-cepat!! Haruslah .....

Mulai hari ini, kalau aku kata Encik Duda...ampa tau la sapa kan?

1. Lagu pertama yang saya suka ialah Hey Ladies dari Rossa. Lagu ni tengah top now. Baru release katanya! Okay takpa u olls. Aku tak mau la letak semua lirik dia kat sini. Ampa nak google la sendiri. So aku nak amik bait yang aku rasa paling meletops dan aku suka sahaja untuk tatapan u olls semua.

Hey ladies jangan mau di bilang lemah
Kita juga bisa menipu dan menduakan

Bila wanita sudah beraksi dunia hancur


Nota kaki : Hah! Tau takpa. Satu tahun. 4 bulan. 3 minggu aku setia macam tokkong(berhala)! Encik Duda senang-senang pulak bercekcur dengan kak tina-tina yang longgar pek***nya. Sabar jer la u olls. Dulu aku baik sangat kan. Sekarang, mak nak beraksi. Kita tengok dunia sapa akan hancur U OLLS!!

2. Lagu kedua yang mak suka sangat ialah lagu dari sepupu aku iaitu Beyonce iaitu Irreplaceable. Kalau lepak boring dalam bilik, aku selalu duk buat prektis vocals, aku selalu nyanyi lagu ni. Verver macam tengah buat video clip u ollls.


Dialog verver aku

Kak Janz : Cepatlah, kemaih barang hang ja ok!! Barang aku jangan nak amik.
Encik Duda : Sayang....maafkan B ehk....
Kak Janz : (Sambil pegang bahu Encik Duda) Aku kata sudah!! Sudahlah.....Hang jangan duk buat muka empat belaih kat sini!! Dah pergi.....(sambil tolak bahu Encik Duda).
Kak Janz : U olls....walaupun u olls seksi. Tapi u olls kena ingat....i olls sekarang ada title Kak Janz. Lebih laku dari biasa....nanti jangan sedih-sedih tau kalau tengok dalam Astro Awani keluarga Sultan Brunei mai meminang i ollls!!
Kak Janz : U olls cepatlah blah......Aku nak masuk dalam cepat-cepat ni. Nak siap p cekcuring!!

Kak Janz : (sambil berjalan) Wah...cepat..cepat....nak kuak cekcur dengan TAQ!!
Video clips lagu ni, sepupu aku berlakon dengan seorang model aksi-aksi menghalau JANTANS u olls keluar dari rumah! Best u olls. Aku suka sangat. Sambil nyanyi lagu ini sambil sidai kain kat tepi Dorrie...aku selalu angan-angan berlakon video clip ni dengan Encik Duda. Tapi..bukan berlakon lah!! BETUI BETUI!! Puas hati u olls!!

Lirik lagu ni memang kena sangat. Tambah-tambah kat part ni...

Because you was untrue
Rolling her around in the car that I bought you
Baby you dropped them keys
Hurry up before your taxi leaves

Standing in the front yard telling me
How I am such a fool, talking about
How I'll never ever find a man like you
You got me twisted

So since I?m not your everything
How about I'll be nothing, nothing at all to you
Baby I won't shed a tear for you, I won't lose a wink of sleep
'Cause the truth of the matter is replacing you is so easy

3. Lagu ketiga yang aku suka ialah sebuah lagu yang amat aku suka bila duk bawak kereta. Ok..u olls semua. Kalau ampa terpernah naik kereta dengan aku. Naik Dorrie kan. Memang hampir 95% kebarangkalian u olls akan terpaksa mendengar lagu Beyonce dimainkan. Kalau tak Beyonce pun...pasti Destiny's Child. Aku memang mencintai sepupu aku itu!

Lagu yang aku masukkan ialah lagu Independent Women by Destiny's Child. Lagu ni memang best u olls. Memang kena untuk aku kerana aku adalah seorang wanita yang merdeka. Lawak pulak kalau disebut dalam bahasa Melayu.


Selalu kalau bawak kereta kan....tengah tiba-tiba teringat kat Encik Duda. Aku terus cepat-cepat pasang lagu ni...and terus bukak track number 2. Bila sampai kat part ni....aku terus verver buat video clip sambil bawak kereta.
The shoes on my feet I've bought it The clothes I'm wearing I've bought it The rock I'm rockin I've bought it 'Cause I depend on me If I wanted the watch you're wearin' I'll buy it The house I live in I've bought it The car I'm driving I've bought it I depend on me (I depend on me)

4. Lagu keempat yang menjadi lagu-lagu kesukaan aku melepaskan batuk ditangga ialah sebuah lagu yang menguji vocal aku iaitu sebuah lagu daripada seorang sepupu jauh jugak la. Bau bau bacang belah bapak. Kelly Clarkson. Lagu ni bertajuk Behind These Hazels Eys. Aku selalu verver buat concert sambil nyanyi lagu ni dengan Mp3 aku.

Hah...sebut pasai Mp3 aku tu. Dah macam uzur jer aku rasa. Ada sapa-sapa yang rasa macam nak mengurat i tak? I teringin la nak pakai iPOD warna hitam. Nanti macam bangga sikit masa lari-lari kat Fitness First kan?

Okay..u olls...apa ni...baru tadi jer kata semua barang beli sendiri. Tak perlu mintak sesen pun dari Encik Duda. Sekarang ni awat pulak u olls tiba-tiba nak gedik mintak orang sponsor ni? U OLLS....................AKU RATU OK! AKU TAK PERLU MINTAK APA-APA DARI SAPA-SAPA!! Tapi kalau ampa nak bagi adiah...apa salahnya kan? Tanda persahabatan....ewah....

Aku selalu verver pose macam ni kat tepi katil sambil menjerit nyanyi lagu Kellly ni....gila sangat tinggi key nya!!

Masa mula-mula putus, aku tak boleh la nak nyanyi kan. Nak cakap pun tak lalu. Nak makan pun tak lalu. Asyik merembes air mata ja. Tapi now aku dah ok. Bila nyanyi lagu nikan.....memang aku rasa puas hati sangat. Sebab lirik lagu ni betui-betui menggambarkan perasaan aku masa kena cerai dengan Encik Duda. Dengan key nyanyian lagu ni yang cukup tinggi!! Jerit u olls....sampai merembes!!

Okay...part lagu ini yang aku paling suka ialah :
Seems like just yesterday
You were a part of me

I used to stand so tall
I used to be so strong

Your arms around me tight

Everything, it felt so right

Unbreakable, like nothin' could go wrong

Now I can't breathe

No, I can't sleep

I'm barely hanging on

Swallow me then spit me out

For hating you, I blame myself

Seeing you it kills me now

No, I don't cry on the outside
Anymore...


5. Lagu kelima yang paling sesuai untuk aku kerana personiliti dan jugak tubuh badan aku yang mantops ini...hahahaha....tidak lain lagi ialah SINGLE LADIES dari sepupu aku iaitu Beyonce!!

WAH................................kalau boleh setiap hari drive Dorrie HARUS untuk pasang lagu ni ok!! Aku rasa macam nak balik pakai swimsuit SPEEDO aku yang warna hitam tu! And ver ver nari lagu ni dalam bilik! Wah....suka sangat tau!

Dari kini : Cakcing, Kak Janz and TAQ!!
ohohohohohohoho
Ni step kangkang-kangkang...best u olls......tapi kena prektis betui betui la...takut terjatuh.


U olls.....lentikan!!
Nanti aku nak ajak Taq and Cakcing prektis nari lagu ni. Depa jadi back up aku. Tapi Cakcing kena pakai swimsuit yang macamni la...sebab dia pakai tudung! HAHAHAHA....



Okay!! Untuk lagu ni. Aku nak letak the whole lyrics. Sebab nanti, kalau boring-boring aku buleh hafal! Sebab nanti aku nak menyembah ratu dengan sepupu aku ni, masa concert dia u olls! Ya aku dah plan nak p ok! Takkan aku tak mau p u olls! Sepupu aku kot!!

Single Ladies Lyrics

All the single ladies (7x)

Now put your hands up
Up in the club, we just broke up
I’m doing my own little thing
You Decided to dip but now you wanna trip
Cuz another brother noticed me
I’m up on him, he up on me
dont pay him any attention
cuz i cried my tears, GAVE three good years
Ya can’t be mad at me

[Chorus]
Cuz if you liked it then you should have put a ring on it
If you liked it then you shoulda put a ring on it
Don’t be mad once you see that he want it
If you liked it then you shoulda put a ring on it

wo oh ooh oh oh ooh oh oh ooh oh oh oh x2

(Chorus)Cuz if you liked it then you should have put a ring on it
If you liked it then you shoulda put a ring on it
Don’t be mad once you see that he want it
If you liked it then you shoulda put a ring on it

I got gloss on my lips, a man on my hips
hold me tighter than my Dereon jeans
acting up, drink in my cup
I couldnt care less what you think
I need no permission, did I mention
Dont pay him any attention
Cuz you had your turn
But now you gonna learn
What it really feels like to miss me

Don’t treat me to the things of this world
I’m not that kind of girl
Your love is what I prefer, what I deserve
Is a man that makes me, then takes me
And delivers me to a destiny, to infinity and beyond
Pull me into your arms
Say I’m the one you WANT
If you don’t, you’ll be alone
And like a ghost I’ll be gone

All the single ladies (7x)
Now put your hands up
woo oh ooh oh oh ooh oh oh ooh
oh oh oh 2x


Sekian u olls. Aku rasa teringin nak pi karaoke la!! Sapa nak join??

5 comments:

  1. jumie, suka baca n-3 bout tis..

    takyah membazir airmata jumie tuk en duda..

    enjoy every moment yg ada, disamping keluarga tercinta dan sahabat di sekeliling jumie..

    gud luck..

    ReplyDelete
  2. haha..lawak la entry ampa kali ni..kami doakan hampa dapat laki yang berpuluh kali ganda baguih dari duda tak laku tu na..

    ReplyDelete
  3. u olls...betui betui betui. Sedikit pun beta tak rugi. Nantikan lebih banyak artikel meletops dari Kak Janz yang mengupas isu-isu KEJANDAAN!!

    ReplyDelete
  4. Kak Jumie cuba dgq lagu cover Single Ladies ni..haha saya suka version yg ni. Single Ladies Cover

    ReplyDelete
  5. tolong siarkan lagi isu2 kejandaan anda bebyk k..hehe....

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com