5.11.08

CAYALAH ABANG OBAMA

Akhirnya hari ini Amerika telah memilih ABANG OBAMA.

Saya sudah menjangkakan kemenangan ini, walaupun kalau kita mengikut perkembangan kempen beliau dan Mc Cain, ada kepelbagaian reaksi dan respons dari Amerika.

Congratulation to Abang OBAMA. Said to be the FIRST AFRO-AMERICAN US President!!


Anyway, my attention will focus on Michelle Obama. The first US First Lady yang AFRO AMERICAN!! Ramai lagi icon-icon wanita Afro American yang sangat tidak dapat disangkap, seperti OPRAH, Tyra Banks dan dari kategori lain (sukan, seni, politik, you name it!!)



Kak Michelle Obama will be the next US fashion icon. Sebab she has shown such good example dalam gaya fesyen dan style beliau sepanjang tempoh berkempen. Bagi aku, cara dia berfesyen sudah cukup menunjukkan kebijaksanaan beliau menyatakan pada Amerika dan dunia "Hey, im here to stay and for good. And im not going anywhere". Aku suka pilihan-pilihan warnanya, SHE LIKES TURQOISE (like me), simple cut dresses and yet she knows how to choose FOREVER-Up-To-Date-Look!



Kakak Michelle Obama yang sangat stylo!

Hitam itu menawan





She likes TURQOISE too!! (like me)



Power suits for power lady.
She knows the best colour for her!!




My boifreng pernah bagi komentar pedas mengatakan yang beliau mahu melihat tsunami fesyen pada diri aku. Dia kata cara dressing aku yang terlalu simple tidak bersesuaian dengan gaya blink 182 beliau. Dia kata aku terlalu DATIN JUMIZAH sedangkan dia terlalu BLINK 182. So now im answering my boifreng "Hey, im here to stay and for good. And im not going anywhere". I love the way, and i hope you love me too regardless of how i choose my own style in fashion!



ps/ Malaysian dah pilih pembangkang over BN!! Amerika dah pilih AFRO AMERICAN over WHITEs. Dunia dah semakin berani!!

1 comment:

  1. hahaha...dun wori jumie..hg da cukup stylo da! no need 2 change anything...ape pun, hg ttp hot pada aku! idup DATIN JUMIE! yebba!!

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com