18.10.08

Room Renovation 2008

Tidak lama dahulu, kita digemparkan dengan berita rumah saya yang dimasuki pencuri ketika kami keluar ke tempat kerja mencari rezeki.

Habis semua barang kemas ku dicuri oleh abang pencuri tersebut.

Pada malam aku membuat laporan polis, para abang polis telah masuk ke dalam bilik aku untuk mengambil gambar dan sebagainya.



Gambar-gambar yang sempat aku curi-curi ambil ketika pihak abang polis
membuat siasatan.


Aku agak segan kerana itulah kali pertama lelaki masuk ke dalam bilik aku. Dan yang paling memalukan, bilik aku yang tak best ini telah diambil gambar dan sebagainya.
Keesokannya, aku terus berkunjung ke kedai perabot 88 yang terletak di Gelugor.

Aku terus membeli set katil yang baru!! Katil, almari baju, almari solek, dan meja TV.



Aku juga turut bekerjasama dengan abang aku iaitu abang Budie untuk mengecat bilik aku. Pilihan warna ungu. Dan kami telah memilih 3 tona ungu lembut untuk menghiasi bilik ku. Kata Kak Ita, pakar aura dalam keluarga kami, beliau mengesahkan bahawa warna ungu sangat relaxing dan sangat bagus untuk wanita bekerjaya seperti ku. Ketenangan warna ungu akan meneutralaiskan rasa penat dan letih ku.


Apabila bilik ku berjaya disiapkan sebelum menjelang raya. Aku sungguh berasa lega. Walaupun aku tak dapat beraya dengan barang kemas ku seperti anak dara Penang yang lain. Namun, aku happy sebab bilik aku macam marveles!!

No comments:

Post a Comment

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com