2.1.18

Video 1 Minit bersama Nas Daily


Hello u olls,

Hangpa pernah tak terjumpa orang share kat FB pasai satu video yang dibuat oleh vlogger bertajuk Nas Daily.  Mamat ni menyatakan dia adalah berbangsa Palestinian-Israel-Muslim.  So i guess,  dia orang Palestin,  tapi negara Israel dan beragama Islam.  Dan dia ada buat banyak video berdurasi 1 minit untuk menunjukkan pelbagai topik menarik mengenai politik,  pengetahuan am dan macam-macam lagi?

Aku suka mamat ni punya video sebab berbanding vlogger lain,  dia style video pendek ja,  ditulis dan diedit dengan baik supaya kita cepat faham apa mesej yang nak disampaikan.  Some of his pendapat adalah very controversial tapi apa pun,  dia berjaya membuatkan kita berfikir.


click read more


Paling aku suka dia buat video pasai lawatan dia ke Israel.  Dia tunjuk bahawa isu Palestin dan Israel ni semua bukanlah pasai agama sangat,  ini semua adalah sebab manusia-manusia kat situ yang bergelar pemimpin.  Yang egostik dan menggunakan agama untuk kepentingan diri masing-masing.  Pastu rakyat yang jadi merana.  Tak mau la kupas lebih,  satgi hangpa kata aku pro-Zionis pulak.  Bagi aku,  yang Israel pun celaka dengki firasyat,  yang Islam kat sana pun mesti ada something wrong juga.  

Okay dah hangpa pi follow FB page dia dan tengok video-video dia!



THE HOLY LAND IS MERRY! by Nas Daily


WHEN FOOTBALL IS RACIST by Nas Daily



IS THIS DISRESPECTFUL?! by Nas Daily


Ada banyak lagi video menarik untuk disharekan,  tapi aku amik the latest 3 kat FB dia.  The rest,  hangpa di check out sendiri.  Mamat ni JINIES!



No comments:

Post a Comment

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com