28.2.15

Gillard Gourmet

Hello u olls,

Hari ini saya nak perkenalkan satu kompeni Bumiputera yang diasaskan oleh kawan baik I olls iaitu Mr.  Arafat.  Kompeni ini menjual beberapa produk makanan yang bukan sahaja sedap dan berkualiti malah datang dalam packaging yang amat cantek sesuai untuk dijadikan cenderahati untuk tetamu  atau sanak saudara yang berkunjung ke rumah atau pejabat kita.

I olls sendiri dah beli produk beliau beberapa kali bukan sahaja untuk I olls di kat rumah,  tapi juga bagi kepada teman-teman yang berkunjung ke Penang sebagai buah tangan.  Especially produk "CHAI – PENANG MAMAK’s TEH TARIK" pakej 150g,  i olls rasa sangat ideal untuk dijadikan buah tangan sebab packaging yang meletops malah dalam tu siap ada resepi untuk dijadikan panduan kepada pembancuh.  And of course,  rasanya sangat sedap.

Lagi meletops,  resepi itu dalam bahasa orang putih,  so kita bagi kat kawan-kawan orang putih pun rasa macam meletops u olls!




click read more


Berikut adalah beberapa produk dari Gillard Gourmet ;




DRIED FRUITS 
– NET WEIGHT 200GRAM PER PACK RM12.00

  • Assorted Dried Fruits (campuran buah-buahan kering)
  • Dried Guava
  • Dried Mango
  • Dried Papaya
  • Dried Kiwi **coming soon

WHAT MAKE OUR "Gillard Gourmet's DRIED FRUITS" DIFFERENT?

Gillard Gourmet's DRIED FRUITS, selain menjadi kudapan yang sihat di pejabat, boleh juga dijadikan snack ketika menonton tv, semasa memandu dan sebagainya. Gillard Gourmet's DRIED FRUITS boleh juga di jadikan sebagai side dish or dish complement, contoh, boleh di campur bersama oat, being packed in a zip bag, so that you can open and close untuk mengelakkan dried fruits masuk angin, zip bag is environmental friendly, because it can be recycle! Dried Fruits adalah SNACK kesihatan!






HOMEMADE CHOCOLATE – DARK CHOCOLATE


Comes in three different sizes iaitu ;

SMALL (9 pieces of choc) RM10 

REGULAR (18 pieces of choc) RM16

LARGE (27 Pieces of choc) RM25


Available choices
  • Roasted Almond
  • Raisins
  • Pure Dark Chocolate
  • Assorted Chocolate

WHAT MAKE OUR "Gillard Gourmet's HOMEMADE CHOCOLATE – DARK CHOCOLATE"  DIFFERENT?

Homemade chocolate, FULLY HANDMADE and FULLY HOMEMADE! Dihasilkan dengan menggunakan koko buatan Malaysia, kandungan gula yang sangat minima dan kandungan dark chocolate yang tidak keterlaluan.  Ramai pengguna menyifatkan produk kami THE BEST TASTE EVER! Sebab tak terlampau manis dan tak terlampau pahit dek kerana dark chocolate. It is one of our hot selling item!

White chocolate bakal diperkenalkan pada pertengahan tahun 2015, berikutan permintaan yang amat menggalakkan dari pelanggan.

Our chocolate sesuai untuk diberi sebagai cenderamata or hadiah kepada seseorang sempena perayaan dan sebagainya. Special request utk jenis packaging bole nego.










CHAI – PENANG MAMAK’s TEH TARIK


Mempunyai 3 jenis pack yang berbeza mengikut citarasa anda

150gram RM12 
100gram –refill pack RM10 
1kilogram RM26


WHAT MAKE OUR "Gillard Gourmet's CHAI – PENANG MAMAK’s TEH TARIK" DIFFERENT?

Diadun menggunakan resepi original Teh Tarik Penang Mamak’s family.  Kalau kebiasaanya,  adunan serbuk teh tarik di kedai mamak menggunakan dua jenis daun teh tetapi untuk Gillard Gourmet's CHAI – PENANG MAMAK’s TEH TARIK kami mengadun 5 jenis daun teh.  

Setiap jenis daun teh yang diadunkan dalam resepi istimewa kami mempunyai fungsi dan peranan yang tersendiri dalam menghasilkan rasa Teh Tarik yang sangat istimewa dari aroma,  warna dan rasa.  

Majority customer produk Gillard Gourmet's CHAI – PENANG MAMAK’s TEH TARIK kami terdiri daripada golongan veteran kerana berdasarkan testimoni mereka,  perisa Gillard Gourmet's CHAI – PENANG MAMAK’s TEH TARIK ini membawa nostalgia kepada rasa the real TEH TARIK yang pernah depa minum time depa kecik-kecik dulu.  And depa sangat bersyukur dan berterima kasih kerana kami telah berjaya membawa memori aroma,  warna dan rasa yang istimewa ini.

Selain dijadikan produk untuk digunakan dirumah,  oleh kerana packaging kami yang berkualiti,  produk kami ini juga sesuai dijadikan buah tangan untuk sanak saudara dan keluarga malah corporate gift.  

Untuk  packaging 150gram kami dilengkapkan dengan resepi untuk membuat bancuhan teh tarik sebagai panduan anda.  Walaupun ramuan Gillard Gourmet's CHAI – PENANG MAMAK’s TEH TARIK kami adalah dikhaskan untuk teh tarik namun ada juga pelanggan yang menyatakan bahawa ramuan serbuk teh kami juga sesuai dijadikan bancuhan teh O panas.  Malah lebih enak jika dimasukkan halia untuk dijadikan teh halia ataupun bunga cengkih sebagai rasa tambahan.

Kalau dulu,  kalian kena berkunjung ke Penang untuk merasa the original Penang Mamak's Teh Tarik,  sekarang tidak lagi!  Anda sendiri boleh buat Penang Mamak's Teh Tarik di rumah anda.

Have a cup of CHAI!


For more info,  please contact us!  Terima kasih kepada semua atas support yang diberikan.



FACEBOOK



INSTAGRAM

hashtag #GillardGourmet



EMAIL 
– for inquiry or order and etc




PHONE / WHATSAPP
+6012 545 0145


Regards,

AHMAD ARAFAT BIN MOHAMED ESAH

No comments:

Post a Comment

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com