8.12.14

Mak Su Selera Kampung Ikan Bakar

Hello u olls semua,

Sebenaknya akak mai makan kat tempat sedaplazoh ini pada 16 November yang lalu.  Tapi sorry sangat sangat terlupa macam mana ka,  lani baru akak nak share dengan u olls.

Sebelum apa-apa mai sini akak nak layor gambak makanan yang sedap kepada u olls.  Semoga ketika u olls membaca artikel ini u olls tidak dalam keadaan berpuasa sunat.




click read more




Katanya selepas we olls menang pertandingan persembahan kebudayaan Hari Warga Staf USM yang berlangsung di Kampus Kejuruteraan USM.  So hanya I olls,  Kak Shuk and Faridza yang stayed di Kampus Kejuruteraan to next day,  rakan staf yang lain,  lepas persembahan semuanya balik ke Penang.

So the next day,  Kak Shuk terus balik Sungai Petani.  So tinggal I olls dan Faridza.  Selepas mengemas barang persembahan semuanya,  kami pun contact Naim Isa,  one of USM Students Buddies yang juga student engineering kat kampus USM di sini.  Kami ajak dia makan lunch dan dia pun bawak kami kat tempat ini.

Mak Su Selera Kampung Ikan Bakar.  

Sampai sahaja kat sini sekitar 1pm,  dah boleh nampak orang ramai macam mana.  Tapi bukan susah nak cari parking sebab sini adalah Parit Buntar dan bukan Georgetown ya.  HAHAH kalau kat Penang jenuhlah ampa nak berubut cari parking semua.

Ada macam-macam lauk yang menarik.  Lauk kampung semuanya.  "Who can say no to makanan kampung?" kata-kata Nora Danish dalam Instagram beliau.  Paling menarik sekali adalah pilihan ikan bakar.  Ada macam-macam ikan darat yang dibakar dengan rempah ratus yang meletops.  We olls beli ikan keli bakar dan ikan tilapia.  

Harga,  aku dah lupa berapa harganya.  Tapi 3 orang makan tak sampai RM30 pun.  

Lokasi  :  Jalan Padang, 34200 Parit Buntar, Perak, Malaysia

Kalau ampa pakai Waze,   ampa cari sahaja  Mak Su Selera Kampung Ikan Bakar.  Kalau ampa dari Selatan / Utara,  exit Jawi / Nibong Tebal.  Dari situ dah dekat nak ke lokasi ini.

Kalau tak salah yang tengah tu,  tudung koko.  Tulah Mak Su.



I olls dan Naim.


 
Gambar depan kedai Mak Su.  Memang ada banyak kereta.  Tapi senang nak parking.  Ada bendera Penang dan Perak di depan kedai sebab kedai ini betul  betul terletak di sempadan Penang dan Perak.

No comments:

Post a Comment

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com