7.9.14

Ulasan Persembahan MTV VMA 2014

Keseluruhannya,  MTV Video Music Award untuk tahun 2014 ini adalah hambar.  Siriesly,  selepas menonton rancangan ini yang secara rakaman.  Persembahan ada yang bagus,  ada yang tahi.  So graf keseronokan ketika menonton rancangan anugerah ini adalah sangat membosankan sebab ada kalanya macam best,  ada kalanya rasa macam bagi lajiu (nasib baik rakaman).   And ulang-ulang depa duk bagitau,  nantikan persembahan Beyonce.  Rasanya macam tahun ini,  disebabkan ada Beyonce,  so bajet persembahan untuk retis-retis lain telah dicut-down.

Jomla review i olls secara ringkasnya.  Sapa-sapa tengok show ini,  apa pendapat u olls semua?



Ariana Grande "Break Free"
Siriesly,  mak sangat impress dengan perempuan kecik molek ini.  Gila badan kecik macam tak baligh lagi,  tapi duk feeling pakai baju mandi ala-ala Beyonce tahun 2012.  Rambut duk buat tocang ala-ala cheer leader.  Sebenarnya nak kata,  imej dia tak berapa kena dengan rupa dia. Kalau nak bagi contoh dengan artis Malaysia,  Elfira Loy.  Muka kanak-kanak,  tapi selalu berpakaian dan memegang watak wanita berumur.  Sangat rasa tak kena u olls.  Tapi bakat depa yang bagus,  memang i salute.  Ariana Grande punya vocal memang meletops!  Kombinasi Christina Aguilera + Mariah Carey.  Actually persembahan dia masih lagi tidak umph.  Takpalah,  ini pertama kali dia di pentas VMA.



Click read more








Nicki Minaj  "Anaconda"
Tak mau komen banyak-banyak dengan persembahan mak ayam besiak ni.  I petik kata-kata Mama Regina,  "VMA AWARD 2014mama percaya tiga tahun lagi mereka semua akan telanjang bulat!  my anaconda don't.......hahahhaha"






Jessie J "Bang Bang"
Sangat suka dengan kemantapan vocal Jessie J.  Pertama kali saya tengok dia buat persembahan secara live (dalam TV) adalah masa majlis penutup London 2014.  Sangat suka lagu yang menampilkan beliau,  Ariana and Nicki.  Dalam slot lagu ini,  Nicki masuk dengan baju yang terkoyak.  So dia masuk dengan memeluk diri.  Nak cover,  takut te### terkeluar.  Betul ka baju rosak or u saja buat gimik?  Mak tak leh percaya sangat Nicki tingtong ni.







Taylor Swift "Shake It Off"
Persembahan beliau sangat boring. Template broadway stage ni dah tengok banyak kali dalam persembahan lain.  But yes,  she's a darling dan sangat cantek.









Sam Smith "Stay with Me"
Suara mamat ini memang sedap.  Sebenarnya selalu layan lagu ini kat radio dan juga playlist kat office.  Tapi tak pernah nak tengok pun Sam Smith ni sapa.  Rupanya abang-abang abam ni.  Cute la jugak dia.  Sesuatu ka?







Usher feat Nicki Minaj "She Came to Give It to You"
Saya sangat kecewa dengan persembahan beliau.  I olls sangat taste dengan mamat ini pada era kegemilangan beliau sekitar awal 2000.  Persembahan vocal yang mantap dengan seni tari hiphop yang memang meletops.  Comeback ini tidak menjadi.  Gaya muzik dan lagu yang Usher bawak ni macam ada yang tak kena.  Macam tak serasi.  Entahlah,  for me dia nak try something new,  tapi bagi saya,  Usher paling sesuai dengan classic 90s and early 2000 kinda RnB.








5 Seconds of Summer "Amnesia"
Group apa ni?  Tak kenai pun!!  Suara semua sumbang.  NEXT!










Iggy Azalea feat Rita Ora "Black Widow"
Sangat sukaaaaaaaaaaaaaa lagu ini.  Sangat suka Iggy dan sangat suka Rita.  Iggy ialah seorang rapper yang berasal dari Australia.  Berkulit putih tapi gaya rapping dia sangat hard core Black American woman rapper.  HAHAHA #niggabehatin #orangputihhiphopkuat  And i love Rita Ora suara pompuan ni sangat mantappp!  Penyanyi wanita yang mempunyai vocal yang mantap layak menerima sembah ratu 37 step zapin saya.











Maroon 5 "Maps" and "One More Night"
Adam Lavigne and Maroon 5 memang mantap.  Persembahan rock yang santai.  Okay okay la.  Takla meletops sangat.  Actually i tak berapa suka suara Lavigne,  sebab suara lelaki penyek.  EEE EEEE EEEE.  Tak jantan.  HAHAHA beliau sendiri pun mengaku dia amat teringin nak suara yang lebih jantan.  Takpalah nyah,  janji muka hang elok.




Persembahan medley BeyoncĂ©  sempena anugerah Michael Jackson Video Vanguard Award 
Untuk u olls yang baru belajar baca blog I,  harap kalian semua amik maklum bahawa Beyonce ni bukanlah sapa-sapa jauh pun dengan I.  Dia ni actually ialah sepupu I.



Haaaaaaaaaaaaaaaaa..............sepupu I ni baru saja besde ke 33 tahun pada 4 September yang lalu.  Welll,  well,  well,  apa mesti nak kata aku akan puji gila gila persembahan beliau sebab dia sepupu I.  Actually,  saya puji persembahan Beyonce kali ini hanya kerana beberapa perubahan kecil yang beliau cuba tampilkan kali ini.



Contoh imej grafik yang menjadi latar belakang persembahan.  Tarian seksi dan juga pergerakan erotik memang kita dah biasa tengok dalam persembahan wanita ini,  cuma kali ini melalui album terbaru beliau,  lagu lagu Beyonce banyak yang lebih relaks and tak memerlukan Beyonce menyanyi sampai keluar tekak.  Kan?  Kita nak nyanyi lagu Beyonce pun mampu katanya.  Dulu lagu Beyonce semuanya style pic tinggi gila rasa macam recorder (yang kita duk tiup tiup kat sekolah) pun susah nak buat bunyi tu.    Tapi beliau memang layak mendapat anugerah ini,  dia dah bina empayar dan legasi dia sendiri.  Ampa benci dia macam mana pun,  dia boleh jeling,  keribaih rambut kat ampa dan kata "I was here"




Apa pun,  masa Jay Z mai bagi hadiah kat dia.  Nampak depa dorang a bit okwed.  Betul ka depa ni memang ada masalah rumah tangga?  Tak tau la nak kata apa.  I duk tanya kat dia,  dia tak mau cerita apa-apa.  Beyonce ni memang sangat kekwat dengan I sikit kalau bab bab cerita dia.  Tapi cerita I,  dia mesti nak tau semua.

Okaylah,  sekian sahaja laporan VMA tahun ini.  Bye semua!

Gambar dari  :  http://www.mtv.com/

No comments:

Post a Comment

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com