18.7.14

Lelaki Down Sindrom Seorang Pemilik Restoran

Thank to En.  Yusof Bakar sebab share video ini dengan saya.  Video ini mengenai seorang lelaki down sindrom bernama Tim Harris.  Dia bukan seorang lelaki biasa,  dia lelaki yang sangat istimewa sebab dia seorang pemilik restoran dipanggil Tim's Place dan juga seorang Olympian!  Kau mampu??

Saya sangat suka tengok semangat Tim yang amat kuat!  Dia bukan sahaja bagi semangat pada diri dia tapi kepada orang lain yang datang ke restoran dia dengan pelukan dan kasih sayang yang dia bagi.

Kepada kawan baik aku,  yang mai kerja dengan aku hari hari sejak 2008.  Aku nak bagitau kat hang ni "Jangan anggap kekurangan diri hang sebagai satu kelemahan.  Tapi anggaplah itu sebagai satu keistimewaan hang.  Sampai bila hang nak hidup dalam kesedihan.  Kegembiraan tidak akan mai kalau hang sendiri memilih untuk tidak menjemput kegembiraan itu dalam hidup hang"

U KNOW WHO U ARE!



1 comment:

  1. Assalamualaikum... Nice blog and nice story. Done follow your blog. Follow me back. www.waniameen.blogspot.com

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com