22.11.10

Konklusyen Cerita Cinta UncleSeekers and Permaisuri Aishah

Hai u olls semua.  Mesti u olls semua dah mengetahui tentang kisah Uncle Seekers yang telah mengpublishkan kisah cinta dia dan Permaisuri Aishah dalam 7 alkisah Cinta Syhhh antara dia dan Permaisuri Aishah.  Memang banyak yang memaki hamun dan membuat macam-macam andaian tentang kisah cinta ini. 


Ramai kawan-kawan akak pada mulanya berkata,  ekceli akak pun join kutuk sama.  HAHA.  We olls kata - UncleSeekers ni adalah sangat mencarik publisiti murahan dan sanggup mengaibkan Permaisuri Aishah ini sebab cinta dia ditolak!  Kelesss.....

U olls pun rasa macam itu ke?  Aiyyyo....!  Untuk u olls yang tiba-tiba blur dan tak tau apa,  please read here.  http://uncleseekers.blogspot.com/

Tapi setelah habis 7 artikel tentang Cinta Syyh diletuskan dalam Belog UncleSeekers.  Akak telah membuat perbincangan ringkas dengan anak ayam akak,  jugak sedang memulakan minat beliau dalam penulisan belog (SANGAT MENGIKUT JEJAK MAK AYAM!) iaitu fazzlies Zainol.  U olls boleh baca belog beliau di sini  : http://fazzlies.blogspot.com/.  Jangan lupa follow okay. 

Berikut adalah kesimpuan yang akak dan fazzlies Zainol dan rumuskan berdasarkan apa yang ditulis oleh Uncle Seekers sendiri  :

  1. Mak dan Bapak kepada Permaisuri Aishah telah menghubungi UncleSeekers untuk membantu anak mereka ini yang mempunyai tanda-tanda sindrom dimandrem.

  2. UncleSeekers telah pun mengambil amanat itu untuk merawat Permaisuri Aishah.  Tetapi setelah dia menye-scan Permaisuri Aishah,  rupanya beliau tidaklah terkena mandrem.  Tetapi beliau hanya mengalami komplikasi kesihatan dan psikiatri akibat gangguan emosi yang terlampau selepas kehilangan suaminya yaitu Almarhum Sultan Selangor dan kemudiannya beliau kehilangan semua title dan keistimewaan lain sebagai seorang Permaisuri.  SAKIITTTTT U OLLLLSSS!  Sebab itulah Uncle Seekers telah memilih untuk membuat rawatan Cinta Syyh kepada Permaisuri Aishah.


  3. Cinta Syyyh adalah satu teknik rawatan. Akak tak tau apakah teknik dan cara yang Uncle Seekers gunakan untuk merawat Permaisuri Aishah. Tapi akak rasa macam beliau gunakan teknik replacement therapy.  Dari segi psikologi,  replacement therapy boleh diprogramkan untuk menangani pelbagai masalah habit manusia seperti ketagih rokok,  masalah berat badan atau putus cinta.  Who knows noks?  Uncle Seekers kata dalam belog dia,  Fauziah Latif pun tau tentang Cinta Syyyh. Adakah Fauziah Latif juga telah menjalani program Cinta Syyhh selepas bercerai dengan suaminya?


  4. Dalam proses rawatan Cinta Syyh,  somehow Permaisuri dan Uncle telah menjadi sangat rapat seperti pasangan kekasih.  Dan ini telah menimbulkan kebimbangan Dato Syed iaitu bapak kepada Permaisuri.


  5. Uncle Seekers telah beberapa kali menerima teguran dan amaran daripada Dato Syed untuk mejauhkan dirinya daripada anak beliau.  Tapi tindakan Uncle Seekers adalah terhad sebab dia masih dalam proses merawat Permaisuri Aishah.  Akak rasa,  Dato Syed mula merasakan yang Uncle Seekers dah mandrem anak dia untuk jatuh cinta dengan Uncle Seekers.  Kan?


  6. Antara amaran berbentuk sindiran yang paling meletops ialah Dato Syed sengaja menunjukkan yang dia memiliki pistol dalam simpanan peribadinya.  KO NAK MAMPUS NYAH!  Kalau sekali dia tembak kau?


  7. Sekarang ni rawatan itu dah selesai atau tidak,  hanya Allah yang tahu.  Tapi atas desakan yang diterima.  Uncle Seekers telah menamatkan rawatannya.  Dan sehingga kini dia tidak pergi mengambil bayaran perkhidmatan terakhir daripada keluarga Permaisuri Aishah.  Maybe Uncle Seekers takut kena tembak atau dia takut nanti lagi panjang kisahnya.  Tapi apa yang dia nyatakan,  dia merawat Permaisuri Aishah bukan sebab duit.


  8. Dan sebab itulah dia meluahkan semua kisahnya dalam belog peribadi beliau sendiri kerana pada hemat akak,  dia cuba melindungi diri beliau dan keluarga beliau sendiri sebelum benda-benda tak elok terjadi seperti mandrem,  fitnah,  saman kat mahkamah,  tembakan pistol atau apa-apa sahaja ancaman dari mana-mana pihak yang berkaitan.  Yelah noks,  akak bukan nak tuduh Dato Syed tu bapak syaitan ke apa noks tiba-tiba jahat nak bunuh orang.  Tapi like Uncle Seekers says,  kasih sayang seorang bapa jugak sangat hebat.  Melindungi anaknya yang dalam kesusahan.  Mana tau syaitan dan iblis dan hasut Dato Syed sambil berkata "Nokss! Hapuskan Uncle Seekers!  Dia dah mandrem agar anak hang suka kat dia!" 

  9. Pada pendapat akak dan fazzlies Zainol,  we olls rasa tindakan UncleSeekers adalah sebagai melindungi peribadi dirinya kerana dia ikhlas membantu dan merawat insan lain yang happened to be Permaisuri Aishah.  U olls,  hanya UncleSeekers yang tau dan rasai bagaimana dirinya terasa seperti diancam.
Sekian sahaja penulisan akak untuk hari ini.  Akak harap we olls semua,  seperti biasa jadilah penonton yang bijak.  Kita tengok dan layan saja nyah.  Janganlah kita cepat-cepat melompat kepada kesimpulan yang hanya Tuhan yang tau kenapa ianya tertulis sedemikian.

Yang benar,
Kak Merr yang tiba-tiba verver macam penulis majalah Mastika.

10 comments:

  1. Itu kaedah terapi dia..
    Tapi mungkin juga dia tidak dibayar untuk terapi ni yang memungkinkan wujudnya kisah cinta 7 episod..ahaha

    misterlAl
    lAl

    ReplyDelete
  2. nice la ulasan kak merr ni..
    positif... anyway, i pun setuju.. manusia sekarang ni tak boleh nak jangka... pasal hal yang boleh settle elok2 pun boleh bawak sampai jadi hal2 bunuh2.. menakutkan...

    ReplyDelete
  3. Apa2 pun rasanya dia cam cheapskate la, nak publisiti murahan!

    Love,
    PojiePooh Abdullah

    ReplyDelete
  4. thanks u ollls. akak pun rasa UncleSeekers adalah inesen. nak tolong, tapi lani dia takut la u olls. kot kot esok lusa...dia dipersalahkan.

    Pojie......u olllsss! Jagalah...nanti uncleseeker mai dalam mimpi u olls. dan rogol u olls..hahahaha

    ReplyDelete
  5. bgs la kak mer buat review sbb sy pegi blog US tu tp mls nk baca..dia taip panjang sgt entry part 7 tuh
    jimat ms baca sinopsis kisah cinta shhh kat sini..hihi
    mekaseh kak mer ;p

    ReplyDelete
  6. keless cik celsi....noks......memang ngarut jugak baca kesah dia panjang panjang. banyak sangat luahan emosi dia. baca konklusyen akak sudaaaa

    ReplyDelete
  7. mungkin gak si uncle nak tolong, tapi cara penulisan macam menunjukkan permaisuri saja yang terhegeh2 nak kat dia walhal dia macam biasa jah...ada ka macam tu? dah tu dengan gigih upload semua gambar2 tak bertudung dan berpeluk sakan...tindakan tu macam nak aibkan je...kalaulah kita sayang seseorang, sampai ke hati kita nak malukan dia?

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com