26.3.10

Suvvi yang Comelwati

U olls.  Lama akak tak cerita pasai Suvvi kan?  Si cucunda i olls yang comelwati itu.  Dia kini sudah besar dan makin nakal hendaknya.  Tidak boleh tengok benda yang bergoncang dia pasti menganggapnya musuh dan mahu menangkapnya dengan cepat.

Setiap hari,  tatkala akak berehat di rumah.  Ada sahaja gelagat dia yang sungguh mencuitkan ketir akak ini.  Marilah kita mentengok koleksi gambar beliau.

Mengkacau akak ketika nak semayang.  Dia sungguh cumels.  Dia takkan naik atas kita.  Dia tau kita nak semayang.  Tapi bila kain kita bergerak-gerak dia pun cuba menangnkapkannya.









 "MOK....JOM LA MAIN DENGAN SUVVII..BORINGLAAAAAA"


Dia paling dengki kalau orang tak mau melayan dia.  Dia nanti gigit kita sampai kita main dengan dia sat.  Dah la main ganas.  Dia gigit betui-betui. 


Kalau u olls nak tau,  cucunda i olls ini.  Kalau dia penat bermain,  and we olls tak layan dia.  Dia suka mentengok TV.  Tak caya tengok la gambar ni.  Dia paling suka tengok Despereate Housewive.

Minuman kegemaran ialah ayak milo dan makanan kegemaran adalah kek cokelat.  Kalu dia bau cokelat,  dia pun akan mengeiau-iau dan suruh kita suap dia.  Pastu,  bila dia nak minum cokelat drink,  dia akan buat -buat mengantuk.  Bila main pun dia buleh duk -duk buat macam nak jatuh pengsan.


Suvvi lani dah masuk 4 bulan. Lani dia dah rapat dengan akak.  Dia tak rapat dengan mama dia dah,  si Lisa tu.  Sebab lani Lisa dah ngandung lagi.  Nah...inilah Lisa.  Terbongkak penat. 

ps/  Akak tak ajar dia tiru akak tidur ok!!!

No comments:

Post a Comment

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com