28.12.09

JUMIE SAMSUDIN TALK SHOW : Mengapa Masyarakat Anjing Suka Menghina Mereka yang Menjadi Mangsa Penceraian?



JUMIE SAMSUDIN TALK SHOW  :  Mengapa Masyarakat Anjing Suka Menghina Mereka yang Menjadi Mangsa Penceraian?



U olls.  Selamat mendatang ke TalkShow Jumie Samsudin | I Am Kak Janz yang buat pertama kalinya dibawakan secara ekselusif kepada u olls semua dari Hallmark Broadcasting Studio,  California melalui siaran Facebook u olls semua.  Topik kita pada hari ini, of course topik yang amat panas dan pastinya membuatkan u olls semua teringin hendak memberi sedikit perkongsian rembesan minda.  I hope semua pembaca bersedia dengan stetment panas tanpa sensor dari semua panel jemputan Kak Janz.  Mana yang baik amiklah sebagai iktibar.  Mana yang dinch baik itu, u olls buang saja.



U olls. Topik hari ini akak tujukan kepada semua orang yang dah rasa kehidupan mereka and pasangan mereka adalah paling perfect di donia yang fana ini.  Akak sarankan agar u olls tidak memandang rendah kepada we olls yang asyek diperkotak katik oleh Bf2 and duda we olls. We olls tak perfect macam u olls. U olls perfect sebab ada scanner yang boleh detect pasangan u olls baik atau tak.

Bersama-sama Kak Janz di studio adalah :

En.  Nor Hamizi,  dude anak satu.  Pn.  Siti Murni Ishak,  janda lemah lembut.  Golongan Pencinta Suami yang setia iaitu Puan Azura Jaapar,   Pn.  Taqinah Adnan,  Pn.  Shiqah Ebrahim dan Pn.  Veena Ariffin.  Penyanyi dangdut yang terhangat masa kini,  Ms.  VyDa Ngadimon.  Yang juga seorang janda.
Perempuan Bawean pertama menjadi Ford Model - Ms.  Nurul Syazwani Subhan.  Pengulas Politik Astro Awani -  Mr.  Pradeeb Kumar.  Ustaz Masjid Taman Melawati KL - Ust.  Anwar Mustaffa. Pelakon Jepun yang boleh cakap Melayu - Sinchan Kiyaki.  Pejuang Hak Wanita (Wakil KANITA USM) - Mohd Nor Azren.

Kita mulakan topik hangat kita hari ini dengan En.  Mizi yang nampaknya dari tadi macam eksaited sangat nak cakap.


Nor Hamizi  :  Setuju kak janzz,  saya selaku wakil persatuan DUDE seMalaysia menghargai dan menyokong perjuangan kak janzz.  Kak janzz sukerr arr ur kerongsang sakti kat baju merah u tu ... motipppp pakai kerongsang besaq tuh???

Azura Jaapar  :  Sape yg dok rasa dia paling PERFECT dlm dunia ni adalah org yg paling MISKIN luaq dalam hoccay.... dah nama pun dpt pasangan spesis MANUSIA, dah sah-sah la tak perfect.  Sebab manusia la yg paling banyak wat kesalahan di atas dunia yg fana nih.... huhuhuhuhu....

Jumie Samsudin berkata  :  En. Mizi (dude yang hotz),  I olls duk gelak sebab u olls kalau buat stetment pastu mesti suka LAREEK.....CABOUTT....ahahah..Cumels u olls. I olls pun suka kerongsang besar itu daripada Evon. Tak semua orang tau cara memakainya...Bangsawan ja tau... :)  Kak Zura,  tulah u olls. Kak Janz memang tak suka la.  Harap lebih ramai bagi pendapat tentang topik akak ini!

Nor Hamizi  :  Ala kak janzz memang kerongsang tu meletops k mmg u ada taste.  Topik kak janzz memang bagus nih.  Kalau Azwan Ali dah cakap ada aku kesah cak cak cak cak,  yg penting kita yg J&D ni still meletop n depa saja jelesss ..ahakss

VyDa Ngadimon  :  Takder saper yg perfect.  Betul tk kak janz,  jangan memandang rendah macam we oulls kan kak janz.

Jumie Samsudin  :  Tau takpaaa.....akak sedih la. Kalau i olls tau En. Duda sangat gampang. Of course dari awal akak dah memblahkan diri akak. Dah nasib akak macam ni. So, just face it dengan cara paling positive la kan. Tapi mengapa ada yang bersikap prejudis dengan mengata macam tu kat akak? Akak tau akak ni lemah lembut dan sopan. Akak terasa u olls bila dikata macam tu. Macam semua ni salah akak pulak.


Siti Murni Ishak  :  Setuju kak janz...!! Sangat-sangat!! Kdang-kadang panas tak sampai ke pkl 5,  pukul 11 dah start mendung.  Oleh itu,  jangan la proud yang teramat-amat sehingga membuatkan kitorang ni terasa seperti berprofil rendah dan tak memiliki kehidupan yang sempurna. 

VyDa Ngadimon  :  Sama la dengan i olls Kak Janz.  En.  Duda saya tu buat macami olls yang salah semuanya.  Lelaki memang macam ni Kak Janz.  Biler dah tak suker,  ada jer yang tak kena dengan kiter.  Sabar jer la Kak Janz.  Pastu kan Kak Janz,  lelaki ramai yang nak amik kesempatan kat orang yang ada status macam kita ni.  Tau lah kita ni JANZ MELETOP,HOT N SANTEK.  Ingat we olls nie per,  desprate sgt nak jantan ker!!  Yang tu, memang betui. Tapi bukan lelaki ja. Perempuan ada jugak. Jadi kita kena pandai jaga diri and maruah kita la u olls. Kalau dah nampak dari awal terang-terang suloh dia nak pukaki u olls jah. Baik CABOT! Yang jenis macam ni, pakai scanner lama pun boleh tau!


Jumie Samsudin  :  Tulah...akak geram u olls. Lebih sedih, ada yang pandang rendah kat janda cantik macam akak. Sebab sepanjang umur akak yang baru 17 tahun ni(hahaha..tipu umur) dah 5 kali akak putus cinta. Semuanya orang tinggal akak. Padahal...akak tak pernah buat durjana bila berkapel dengan seseorang. Semua depa yang membuat onar.

Pradeeb Kumar  :  Yo sis,  u belum jumpa da real right person lagi tu.  Soon,  u will jumpa and he will help u kembangkan bisnes u.  Sabar sikit lagi.

Jumie Samsudin  :  I olls nak dengar pendapat duda duda dan jantan di luar sana...please...ada sapa sapa lain boleh bagi komen?

Taqinah Adnan  :  Kak Janz relaks la.  Takyah nak bersedih.  Allah dah janjikan  "Wanita yang buruk itu untuk lelaki yang buruk dan lelaki yang buruk itu untuk wanita yang buruk, sedangkan wanita yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk wanita yang baik.. (surah an-nur:26)"

Jumie Samsudin  :  Thanks Taqinah. Memang itulah yang akak selalu ingat untuk positivekan hati akak.  Akak ingin menjemput lebih banyak pendapat.   Bersama-sama kita ialah Ms.  Syazwani,  model wanita Bawean pertama yang dapat sign contract dengan Ford Model Agency.  Sila berikan komen u olls.

Nurul Syazwani Subhan  :  Thanks mak menakan ku,  Jumie a.k.a Kak Janz.  Memandangkan aku pun dah jadik pengikut setia hang.  Aku pun tak setuju dgn masyarakat yang menghina penceraian.  Bagi aku penceraian bukan la pengakhiran sesebuah kehidupan tu.  Life must go on.  Aku tak pernah pandang serong dengan sesapa yang bercerai.  Mesti depa ada sebab musabab sendiri kan.

Anwar Mustaffa  : Assalamualaikum dan salam sejahtera.  Masyarakat yg menghina penceraian bolah dikatakan sama menghina hukum ALLAH s.w.t sebabnya semua tu dah tertulis dan contoh jika si isteri berlaku curang dan mengadakan hubungan sulit dgn lelaki lain sehingga tertangkap oleh si suami maka si isteri harus diceraikan dgn hukum NUSYUK iaitu diceraikan dan tidak boleh menuntut aper2 pun hak bersama.  Ini contoh yer,  boleh bincang tapi jangan akidah kiter lari bahaya tu hukumnya kene mengucap 2 kalimah syahadah balik......


Mohd Nor Azren  :  Yea kak JANZ!! Mangsa-mangsa penceraian perlu mendapatkan hak-hak yang mereka patut dapat iaitu maruah!! Pasal kan orang lain,  kite lak yang jadi mangsa..tetapi sesungguhnya kak JANZ setiap penceraian i2 akan mematangkan lagi seseorg utk menempuh hidup yg sememangnya mencabar ini.

Anwar Mustaffa  :  Scaner terbaik adalah solat sunat,  solat hajat dan solat isthiharah.....mintak ALLAH s.w.t beri petunjuk.  Miss u Jue.

Sinchan Kiyaki  :  Kak Janz.  Bagi kami yang dulunya 3 tahun menjanda dan kali ni penjandaan kami telah pun berakhir.  Alhamdulillah,  tapi kalo Kak Janz nak tau.  Ssepanjang tempoh penjandaan tuh cukup manyak dugaan.  Kalau kami tak kuat semangat,  dah lama kami jatuh tersungkoq dan teterap,  bukan apa Kak Janz,  macam Kak Janz cakaplah,  kalau kita rasa kapel kita tu tak sesuai.  Mestilah kita dah blah.

Anwar Mustaffa  :  Betul tu Ms.  Sinchan.

Sinchan Kiyaki  :  Kalau apa yg org komen tu untuk kebaikan,  boleh la kita tapis dan gunakan.  Tapi kalau yang boleh menjerumuskan kepada keburukan.  Kita abaikan ja.  So pada orang yang suka sangat mengkompare kebahagiaan dankesengseraan orang lain,  dah la.  Kalu kita bahagia,  kita doakan orang lain bahadia jugak. 

Shiqah Ebrahim  :  Percayalah setiap manusia ditakdirkan untuk hidup berpasangan.  Cuma berdoa,   bertawakal dan berusalah mencarinya dan jangan putus harapan:)  Semoga berbahagia selalu dan doakan akak bertemu dengan orang yang betui-betui menyayangi dan menghargai akak.  Amin.

Jumie Samsudin  :  U olls.  Nampaknya kita telah dicemburui oleh masa.  Thanks kepada semua komen and pendapat yang dihantar oleh u olls semua. Akak berasa sangat hepi kerana dapat belajar banyak jugak dengan u olls. Tapi ingin saya ingatkan kepada u olls semua sekali lagi, tujuan topik kita pada hari ini bukanlah tentang nasib jodoh akak. Secara jeneral, apa yang akak nak u olls bagi pendapat adalah tentang sikap masyarakat yang suka menghina dan compare kebahagiaan perhubungan mereka dengan pasangan lain.


ps/  Semua penonton dan tetamu yang datang ke studio pada hari ini,  akan mendapat hamper pencuci khas yang berjudul "Pepek Semerbak".  Selamat mencuci.

1 comment:

  1. teruja 239 saat jap..!! mcm nk bkenalan ngan Taqinah tuh..mesti EELLLLOOOKKK kann???kim salam taw..
    ehehehhe..

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com