9.11.09

Yoga and Solat

U olls, dulu bising kan issue pasal haram beryoga sebab benda tu amalan agama Hindu. Sebagai umat Islam, kita kena la terima pakai apa sahaja yang disampaikan oleh alim ulama kerana depa memang kerja mengkaji dan menyelidik apa-apa sahaja yang terkandung dalam Al Quran dan Hadis agar kena dengan kehidupan seharian kita.

Wah...Tapi siriesly. Pada pendapat aku, mana yang elok, u olls amik la. Mana yang sangat macam merapu tu. Jangan la layan sangat. Sebab Islam bukan susah. U olls yang over-over bagi susah.

Ceritanya, baru-baru ini. Aku telah meluahkan perasaan aku pada kawan aku, Kimora Lee Simmons. Kenal tak? Ala....Pemilik Baby Phat? Dia ada reality show dalam E Channel. YES!! Kimora: Life in the Fab Lane.



Aku bagitau kat ampa ok. Actually, sejak aku menjanda. Memang aku akui. Ramai yang cuba berkahwan dengan aku. Aku tak kisah babe. Tapi aku cakap terus terang kat sini. Aku tak bersedia nak siries dalam apa-apa perhubungan yang siries ok. Ini adalah kerana, hati aku masih lagi tidak bersedia menerima cabaran-cabaran lama dan onak liku kehidupan berkapel. U olls. Cukuplah 1 tahun 4 bulan aku menjadi hamba cinta kepada En. Duda. Sekarang, baru jer 1 bulan lebih aku menjadi janda. Bagi la time untuk diri aku sendiri sat ok. So, memang adalah yang sentap bila aku cakap aku tak ready nak terima cinta they olls. So terus tinggal tak mau kawan dengan i olls. Tapi ada yang supporting, buleh faham and still contact dengan i olls macam biasa. U olls......please faham ok. Aku siries ni. Tak mau riak. Aku cita ni bukan nak kata aku riak ramai nak kat aku. Kalau aku riak, aku kuak rumah satgi, aku kena petir ok!! Tak....Aku nak semua kawan-kawan faham.

Bagi aku masa untuk diri aku sendiri!!!

Okay. So baru-baru ni, aku telah menyebab satu lagi hati terluka u olls. Aduhs. Tapi u olls. Salah aku kerana aku pun layan dia pada awalsnya. Tapi salah dia jugak kerana, telah membuatkan satu kesilapan-kesilapan kecils menjadi kesilapan-kesilapan besar yang tiada hentinya.

Senang macam nilah, " JANTAN KALAU MASA NAK NGURAT, DEPA LAYAN KITA PUKAKI NI SEMUA MACAM RATU ANAI-ANAI! TAPI KALAU DEPA DAH TAU, KITA DAH HINT SUKA SUKA KAT DEPA, TERUS DEPA LAYAN KITA MACAM ANAI-ANAI PEKERJA!!"

So, cukuplah dulu aku dah jadi anai-anai untuk En. Duda. Sebelum, berlaku lebih banyak pereputan. Baik aku berambus. Tapi budak ni, macam budak-budak la u olls. Dia duk SMS i olls. Buat i olls rasa bersalah. Kunon macam semua ni. Salah i olls sorang.

So, haruslah aku menghubungi Kak Kimora menggunakan Kak Berry i olls ni!! Sebab dia garang dan dia sangat boleh maki i olls. Sampai i olls boleh sentap! Tapi, last-last Kak Kimora kena maki ngan i olls. Sebab isu Yoga and Solat. U olls baca ok.

Kimora Lee Simmons: Hey u olls. Caner business make up? Katanya, minggu depan shooting kat Karangkraf. Baguslah nox. Dah leh buat plus size models pas ni.

Jumie Samsudin: Thanks Kak Kimora. So, caner dengan kisah mamat tu. Jumie dah malas nak layan dia akak. Bukan dia budak -budak lagi. Haruskah i olls mintak tolong kawan i olls gi jumpa dia and explain, jangan kacau Jumie lagi.

Kimora Lee Simmons: Jangan sesekali hantar perisik utk hang. Please, jangan bagi dia rasa diri die digilai. OK!! Aku tau apa perasaan jantan tue bila hang buat mcm ni. NO NO NO

Jumie Samsudin: Ya. You are right. Dia akan rasa aku duk pi sembah ratu la kat dia kan
sampai antar orang pi explain. So now let's tunjuk who's the ratu? Betui tak? Aku happy and legaa nowww!!! Thanks Kak Kimora.

Kimora Lee Simmons : Yeah!! Ignore him leh tak..Jumie now masa hang nak pulihkan hati hang. Bukan nak tambah bengkak hati hang. Jumie hang pasai apa? Takut kesunyian? Kawan2 hang kan ada??

Jumie Samsudin: Aku tak takutttttt. Aku dah buat salahhh. Itu jaa. Aku buat salah sebab aku pi layan perasaan aku kat dia. Padahal perasaan tu salah. Aku suka la dia Tu jaaaaa. Aku confuse. Aku buat salah sebab terima dia.

Kimora Lee Simmons: Nok. Hang pompuan. Kita manusia. Ada jiwa and perasaan. Hang tak salah. Tapi utk apa yang hang rasa sekarang terlalu awal. Hang terlalu pikir hal tu. Now aku nak paksa hang buat YOGA.

Jumie Samsudin: HAHAH. BABI. HAHAHA. BUKAN NAK SURUH AKU SOLATTT. SURUH AKU YOGAA. DAHLA......BYE KAK KIMORA!!

Kimora Lee Simmons: Hehehe..Sorry u olls. Akak kagum u olls ni. Walaupun u olls sangat American. Tapi u olls ingat asas-asas muslimin. Tahniah u olls. Okaylah...bye u olls. See u later. Akak nak gi shooting ni. Bye!!

Sekian, thanks Kak Kimora. Kak Kimora berkawan dengan I sejak kami sama-sama satu flight pergi Lancester hari tu. Bye.


ps/ Jangan biarkan diri u olls jadi ANAI-ANAI PEKERJA

1 comment:

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com