22.6.09

Apa itu artinya kemewahan?

Kalau dulu aku terlari-lari mengejar masa demi wang...

Kalau dulu aku terkejar-kejar mencari kesempatan demi secebis emas..

Kalau dulu aku terkial-kial meniti batas masa demi kepuasan dunia..

Tiba-tiba aku bagaikan diketuk apabila ditanya soalan ini "Apa ertinya kehidupan...kalau ada insan lain yang menderita!!"

Siries babe. Kerja kuat. Cari duit. Cari wang. Simpan dan buatlah amal. Tak boleh tolong banyak, tolong la orang yang terdekat dengan mu. Sharing is caring.

Kalau kita duk terkejar-kejar nak beli baju mahal, kain mahal, beg mahal....untuk kepuasan hati ini...tapi kalau direntet amalan ini...sampai bila pun kepuasan hati itu tidak akan cukup.

Oleh itu, aku nak ajakl kalian semua untuk tonton satu filem pendek yang telah menang anugerah bagi Green Unplugged best short film!!

Please click on the link http://www.cultureunplugged.com/play/1081/Chicken-a-la-Carte

Definisi kaya ini...ada dalam hati kita. Lu pikirlah sendiri.

3 comments:

  1. terpulang pada individu macam mana nak tafsir erti kemewahan, tp bersederha lg baik dr bermewah-mewah..
    p/s:Puas kalu kemewahan tu dikecapi hasil titik peluh sendiri n bukan dari tumpang rete suami..hehe..

    ReplyDelete
  2. kena ada ilmu yg cukup...
    kalau x, xde makna lah kemewahan tu...

    rugi je kerja kuat2x, tapi sia-sia

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com