6.4.09

My feveret flower

Aku tak tau apa nama bunga ni. Tapi bunga ni selalu ada dekat dengan aku ke mana saja aku pergi. Dia tumbuh setahun sekali. Warna putih. Kat tengah dia ada warna kuning. Bau dia wangi. Memang mewangikan.Dulu masa aku kat St George, pokok ni ada di sekeliling padang bola baling. Pernah berbunga sekali. Entahla kalau ampa perasan ke tak.

Then, bila aku p POLISAS. Pokok bunga ni ada jugak, kat Dewan Kamsis B. Tapi bunga dia tak pernah tumbuh pun.



Now aku kerja kat USM. Pokok bunga ni ada tumbuh betul betul kat depan rumah tetamu yang dekat dengan rumah VC. So far, dah 3 tahun aku kerja USM. Dah dua kali berbunga.

And this time aku pi petik and amik gambar untuk ampa semua. Sapa tau apa nama pokok ni? Bunga ni nama bunga apa?



Aku tau bunga ni tak la semegah bunga ros sampai orang buat hadiah untuk valentines atau bunga harum sundal malam sampai orang buat filem kat dia...tapi bunga ni unik. Aku suka.

So what's your favorite flower?

No comments:

Post a Comment

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com