21.1.09

Aksi Nak Masa Kini Ketika Berkhatan

Pada musim cuti sekolah yang lepas ramai ibu bapak berpusu-pusu untuk mengkhatankan anak-anak mereka. Begitu juga sepupu-sepupu aku yang mengambil kesempatan untuk mengorbankan kulit kemaluan anak-anak mereka dalam suatu majlis berkhatan beramai-ramai. Aku siap 4 envelep ja. Dalam tu aku boh sorang RM10 la untuk dibagi pada 4 orang yang dikata telah disunnatkan. Tapi malangnya, bila aku tiba terdapat 7 orang yang berkhatan. Mak ai.......

Maka sepanjang majlis itu, aku amatlah terkejut melihat aksi mereka ini. Ada yang terlantar dan tidak berbuat apa-apa kecuali bersantai dengan rasa sakit. Tapi yang lain-lain tu. Ya Allah.....seriau aku tengok.

Lihatlah....tuan-tuan dan puan-puan. Aksi zaman anak-anak masa kini walaupun telah berkhatan....

Aksi positive

Aksi negative

1 comment:

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com