20.11.08

Lipstick orang Iban


Pada suatu hari Dr Salfarina mengkata lipstick yang aku pakai [seperti gambar di atas] sama kaler macam lipstick yang orang Iban Sarawak pakai. Aku terasa macam sedih kerana lipstick itu baru aku belinya daripada AVON dengan mengorder pada Kak Emma di kampung sebelah.

Anyway, aku belajar benda baru dari Dr. Salfarina. Ia adalah buah macam rambutan. Picit letak kat bibir. Tak buleh makan. Nanti mabuk.


Insya Allah, selepas tamat pekerjaan sebagai Timbalan Dekan, Dr. Sal nak majukan tanaman ini secara komersial untuk dijual kepada kilang AVON.

7 comments:

  1. chaiyok chaiyok Dr. Sal... sy kasik sokongan moral... sok2 gajikan sy jadi PA Dr. kat ladang tanaman buah liptik tu ekkk.... hehehehheheheh

    ReplyDelete
  2. aku tau buah ni!!!
    dulu aku slalu petik kat tepi jalan...pastu balik umah aku main tekan2 kat dinding bagi kuar kaler merah!!!

    aku tatau sangat la kat sini orang panggil apa...tapi aku panggil buah ni rambutan yang takleh makan...

    aku google2 tadik jumpe la nama dier kesumba kan? bapak la klasik nama...

    ReplyDelete
  3. Dgn rumours tak dak kwsp, nampak gaya kena buka bisness cosmetic ala body shop, back to natural ingredients.....pastu blh buka spa sekali......engkorang tak nak joinke, azura dah volunteer.....Jumie kau blh guna produk aku masa mengandam!

    ReplyDelete
  4. Ju- Dzahir a.k.a Kak Zura : Tunggu la kami p belajar ilmu mengurut dengan Mama Mertua. Pastu kita buat business spa besaran-besaran. Buat service dari rumah ke rumah. Kita beli VAN. Dalam Van tu semua kelengkapan ada. Batu bertunku, mesin mandi wap!!

    Noraslinawati : Semangat nya hang...p google nama buah!!

    ReplyDelete
  5. jumie... as mmg macam tu, dia boleh tak mandi 3 hari kalau main google2 nih..

    tp ni menatang apa ni?? tak pernah tau pun. boleh buat lipstik yeh?? jimat kos.. tanam depan umah.. nak pegi keje je tarik satu...

    ReplyDelete
  6. Kak Syima Expose : Kak Shima...dari hang tanam buah kesumba ni kat depan umah buat lipstick. Apa kata, hang tanam pokok ni. Amik buah dia...boh dalam bakul...pastu kan tulis...RAMBUTAN UNTUK MU...pastu antak kat perempuan lipas tu!!! Yang musuh hang tu kak....

    kah kah kah

    ReplyDelete
  7. amik buah dia nnt kesian plak kat laki dia. monyok tak tau nak uli ape.

    ape la jumie ni... idea yang susah tercapai dek akal...

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com