24.11.09

Asisstant Make Up Artist dari kampung

U olls.  Haritu,  aku telah mendapat temapahan make up last minit dari seorang sahabat yang mohon pertolongan dari aku sebab mak andam yang dia tempah tidak dapat menghadirkan diri atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan.  Maka,  i olls yang ketika itu terus merasa macam sangat perlu menolong pengantin ini terus bergegas ke tempat kejadian untuk memekap pengantin ini dalam masa lebih kurang 1 jam 30 minit sebelum tibanya masuk waktu bersanding.



Maka,  ketika i olls tengah memandu Dorri dengan laju.  I olls pun terjumpa dengan seorang gadis kampung yang sedang menunggu di tepi jalan.  Aku pun berhenti dan tanya kalau dia nak tumpang.  Dia kata dia nak pergi melawat rumah saudara yang ada kematian.  So aku pun suruh la dia tumpang aku. Tapi dengan syarat,  dia kena teman and tolong aku p make up pengantin sat.




Kesian kat gadis kampung ini.  Dressing dia sangat dulu-dulu.  Dia kata kat aku,  dia segan nak mai kenduri kawen ni.  Sebab dressing dia macam kenduri mayat.  Aiyo....u olls.  Apa pun,  i olls berterima kasih pada gadis kampung ini.  Kerana kalau bukan dia yang tolong i olls.  Mesti i olls takkan berjaya menyiapkan pengantin ini dalam masa yang singkat.




ps/  Gadis ini berasal dari Kampung Cakcing.

3 comments:

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com