15.10.09

Cakcing nak berhenti belajar??

Hari ini aku dan semua adik beradik telah dikejutkan dengan sebuah email daripada Cakcing. Adik kami yang paling kurus dan paling kecik buah pinggangnya. Dia jugak adalah adik paling kecik. Sejak tahun lepas, dia telah menyambung belajar di UiTM dalam Jurusan Diploma Pengurusan Pernigaan secara sambilan.

Dah abih pun 3 semester u olls.

Ini adalah email beliau.

XOXOXOXOXOXO

Salam,

Dengan ini saya ingin memaklumkan bahawa saya akan berhenti dari menyambut pengajian saya di dalam jurusan DIPLOMA PENGURUSAN PERNIAGAAN atas sebab yang saya memang rasa ia beban yang buatkan saya rasa sangat tertekan.

Saya dah nekad dengan keputusan ini.Diharap anda semua jangan lah sesekali memaksa saya atau memujuk balik.sorry u`olls saya dah tak ada minat dalam pengajian ini lagi.tension sangat....saya tau dah sem 3 tapi jka failed pun buang masa sahaja.So untuk tidak merugikan masa saya telah mengambil keputusan utk sop dan boleh terus mengusahakan bisnes regdincu saya.

Maaflah jika keputusan ini mengejutkan..sebab saya yang merasai kesempitan waktu,kepenatan dan juga tekanan yang sangat dalam. (hyper tension)

Harap maklum

Yang Benar,

Surianie Samsudin
Email: gurlofheart@yahoo.com
Blog : surianiesamsudin.blogspot.com / thehouseofredgincu.blogspot.com


XOXOXOXOXOXXO

Aku tak tau nak cakap apa. U olls rasa apakah nasihat terbaik aku buleh membagi?

2 comments:

  1. hehe..lawak dialog kat bawah tuh. weh, hang suh la dia extend satu sem dulu rilex. t da xtension baru sambung balik. rugi beb da 3 sem tuh

    ReplyDelete
  2. jumie tolong habaq kak suriani na >> dik suriani, bagus cita2 adik utk meneruskan perniagaan n nabi pun suka umat dia berniaga & kita pun tau 9/10 rezeki tu datang dari berniaga, tp adik jangan lupa nabi pun pesan suruh kita menuntut ilmu sebanyak mungkin sampai ke negeri cina, tau sbb apa?? sbb berniaga pun kena ada ilmu, makin banyak ilmu yg kita ada makin banyak cara kita boleh guna utk kembangkan perniagaan, mungkin sebesar kuman boleh jadi sebesar gajah..benda takkan datang bergolek..adik dah pilih course yg betul n seiring dgn cita2 adik utk jadi bisnes women..takkan la adik nak biarkan semuanya berlalu?? buat istikarah..minta Allah tunjuk mana yg terbaik.. gud luck

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com