11.9.09

Berjalan-jalan ke Uptown Sungai Petani

Lepas makan kenduri Ms. Usharani, our first Indian bride. Aku, Cakcing and Zam terus chalo ke Sungai Petani. Dari Butterworth drive 20 minit dah sampai. Zam drive Dorrie aku macam pelesit.

Lokasi SP Uptown ini adalah di tengah tengah Pekan Sungai Petani. Cari menara jam yang tinggi tu, haaa....kat situla duk ada. So u ols boleh la parking kat tepi-tepi jalan tu. Its ok. Selamat.


Tak macam uptown di KL, kat SP Uptown dia bukak awai. 8.00pm dah ada.

Macam-macam ada. Baju raya. Baju tak raya. Dan macam - macam lagi. Tapi memang murah la choices kat sini. Baju raya yang siap punya, cantik cantik design dia. Harga pun murah. Untuk lelaki dan jantan-jantan, jeans and T Shirt kat sini murah -murah and eloks-eloks u olls. Macam kata, T Shirt POLO kat Penang selalu RM60 lebih, kat sini RM30 jer u olls. Boleh tawar lagi ok.

Aku dan Cakcing masa tu kan baru balik dari dinner, so dress ala -ala red carpet la. Atau dalam erti kata lain...overdress u olls. HAHAHA...tapi takpalaa...rasa macam HOT sangat. HAHAHAH

Tapi kami tak tahan la, duk pakai kasut tinggi kot! Kami beli sliper.

Puas hati u olls!! So i olls akan cerita lebih panjang pada gambar-gambar ini.



U olls jangan terkejut tau dengan patung-patung depa hias ni. Gila menakutkan dan lawak. HAHAHA
Ini anak menakan aku panggil T Shirt Indi. Sebab dia akan letak tulisan ayat-ayat yang membawa mesej ironi kehidupan.
Aku bersama tukang pegang beg shopping i ols. HAHHA...Zam jangan marah ye.
Mencari T Shirt yang lawa-lawa.


Minyak atar pun ada u olls.

Ini makcik dari Cambodia. Kami sembang panjang. Dia bagi aku diskaun best punya. Dia bagi number. Nanti nak p Cambodia tahun depan. Beliau kata, datanglah ke rumah beliau. Meletops u olls.



Cakcing sebok mencari tudung. Murah-murah kat sini. Ada yang sampai RM5 sahaja! Gila betui.I ols duk cuci mata mentengok baju-baju raya. Banyak yang lawa-lawa u olls.

Depa dorang ni gatai....Aku akhirnya dapat jugak carik topi ni!! Rm15 ja!!
Hasilnya..lebuk la jugak dalam RM100.

2 comments:

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com