31.3.09

Mentor Auditon - Aku TOP 8

21 March 2009 - Alangkah semangatnya aku minggu itu, walaupun sibuk dengan pelbagai hal. Tapi bila menengok jer bahawa Adiba Noor akan jadi one of the MENTOR untuk rancangan Mentor tahun ni. Aku terus call my bro Rusdi dan membuat perancangan untuk ke audition yang dimaksudkan.

Pagi itu, aku sampai di KL Central setelah travel dari Penang naik kereta api! Memang menggerunkan jugak. Dah almost 10 tahun aku tak naik kereta api. Bila bunyi GEDUNGGEDUNGGEDUNG.....aku duk tanya kat Rusdi "Wehs, memang kereta api bunyi macam ni ker?" Rusdi dengan muka bengang menjawab " Tak la...dia bunyik...cuu cuuu cuu cuuuu" Bab* betui. Beliau telah menipu aku dengan membuat bunyi kereta api mainan.



Setelah sampai di KL Central, kami pun menunggu kawan Rusdi yang akan menemani kami sepanjang hari ini. Bila bertemu, wah....mamat ini sungguh sweet dan manis orangnya. Saya berkata dalam hati...."Zaza zaza zaza zaza". Rupa-rupanya, kawan Rusdi ni bukan calang-calang orang. He is writer and also finalist akhir bagi Pertandingan Akhir MASKULIN. Cayalah Mochh!!

Skip citer citer semua....kami pun sampai di Sri Pentas. Setelah mengisi borang dan menunggu dari jam 11am. Pukul 4 baru aku dapat nyanyi nok. Memang penat sangat menunggu. Rusdi dah memang nampak FLET OUT. Aku maintain steady dengan kasut merah aku ni.

My angka giliran 0427!! Aku masih simpan lagi. Kalau ada sapa sapa berminat nak beli boleh contact aku.
Yang lebih menyayat hati, dalam Sri Pentas tu tak cukup aircond. Kata Zazaku yang bekerja sebagai technician air-cond, beliau mengesahkan bahawa TV3 hanya share compresor air cond dengan hotel kat sebelah. Siot betui. Patotla panas. Muka aku dah berminyak macam orang Zimbabwe.


Dua brother yang menjaga kami di bilik menunggu!!
Bila masuk dalam bilik audition, maka aku pun bertemu la dengan idola aku, Adibah Noor. So lepas perkenalkan diri dan bla bla bla...aku pun nyanyi. Saving all my love for you and sepanjang jalan kenangan by Tetti Kadi. They loved iut, so aku got through the first audition. YESS!!

Before second auditon, aku sempat menyergah sebuah salon kat One Utama. Cewah....semangat!!
Then kena tunggu lagi sampai pukul 9 malam. For second audition, yang terpilih hanya 20 orang sahaja. Aku nyanyi lagu "Perhaps". Lagu relaks jer. Sebab, contestant yang lain semua macam berlumba-lumba nak nyanyi lagu tinggi-tinggi. Nak tunjuk kemantapan vokal. Aku kunon nak berlagak humble la...nyanyi lagu mudah. KIH KIH KIH

Alhamdulillah, aku terpilih lagi menjadikan aku top 8!!.

Tapi, rezeki aku takat tu jer. So masa top 8 ni aku kalah. But its ok. No komen pedas yang ingin aku catat di sini. Memang sakit ati dan juga rasa macam jadi mangsa propaganda. Tapi biarlah....dah habis kan. Tahun depan buleh cuba lagi.

Abang Khai. Rusdi dan Moch. My soul supporter!!My number 0427. Kalau 0428 sama macam birthday kawan baik aku Tarmizi Jaapar a.k.a Amed Mizio.
PIntu Lift TV3 yang meletop....SPA Q
Macam stewardess tak? hahaha....tapi untuk kapal terbang perang!! hahahaha
ps/ Azmeer Mata Pote yang merupakan musuh ketat aku...hihih..beliau kata beliau nak aku pi audition for Awie or Ajai dia nak tolong. Tapi sudahla nok...mak ayam penat sangat.

2 comments:

  1. laaaa... awat hang tak habaq hang mai tv3 masa tu?? aku ada kat opis time kak dib nye selection.. patutla aku nmpk gambaq 2 opismate aku kat entry ni..

    ReplyDelete
  2. laaaa... awat hang tak habaq hang mai tv3 masa tu?? aku ada kat opis time kak dib nye selection.. patutla aku nmpk gambaq 2 opismate aku kat entry ni..

    ReplyDelete

Selamat mengomen. Untuk lebih lanjut, boleh terus emel kepada saya di jumiess@gmail.com